واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
مصباح یزدی:

جنگ و خونریزی باشعار صلح و دموکراسی

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: ابرقدرت‌های جهان به ویژه آمریکا با شعار صلح و دموکراسی، به جنگ و خونریزی می پردازند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، این استاد حوزه در جمع فرماندهان تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به انجام جنگ‌های مختلف در طول تاریخ گفت:انسان‌ها در طول تاریخ با توجه به منطق و اندیشه‌های خاص خود به جنگ پرداخته‌اند و همواره تضادهایی میان بشر، آنها را به مقابله با یکدیگر وا داشته است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دنیای کنونی نیز ابرقدرت‌های جهان با شعار تحقق صلح در دنیا به جنگ می پردازند و با این بهانه‌های واهی در سراسر جهان دست به خونریزی و جنگ می زنند همانند آمریکا که با شعارهای دروغین صلح و دموکراسی، به جنگ و خونریزی روی آورده است.

وی در خصوص تفکر انبیای الهی درباره صلح افزود:انبیای الهی، همواره بر صلح و دوستی تاکید داشتند و جنگ را تنها در جهت رفع فتنه ضروری می دانستند و از منظر آنها، فتنه به معنای تسلط یافتن بر قوم دیگری نبود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فتنه تلاشی در جهت منحرف ساختن انسان ها در تشخیص میان حق و باطل است در حالی که اسلام مهم ترین هدف از نبرد و جنگ را زمینه ای مهم در رشد انسان ها می داند.

وی با تشریح دیدگاه مادی گرایان در خصوص جنگ عنوان کرد:این دیدگاه برخلاف اسلام، جنگ را در جهت کسب منافع مادی ضروری می داند و از دست دادن اموال و ثروت و کشته شدن را مهم ترین خطر می دانند که روش و هدفشان از راه انبیای الهی متفاوت است زیرا انبیای الهی هیچ هراسی از تعداد دشمنان نداشتند.

مصباح یزدی بیان داشت:مستکبران و ابرقدرت‌های جهانی با دیدگاه مادی گرایانه خود برای رسیدن به اهدافشان، دیگران را به جان هم می اندازند تا منافع خود را حفظ نمایند که این مساله در حوادث منطقه به ویژه سوریه قابل توجه می باشد.

وی جنگ در راه اسلام را ارزشمند خواند و گفت:جهاد و جنگیدن در راه حفظ ارزش‌های اسلامی در نزد خداوند دارای جایگاه والایی است در حالی که در صدر اسلام و در زمان ائمه اطهار(ع) عده ای حاضر به بخشش اموال خود در راه دین بودند اما جنگ و نبرد در راه اسلام به مذاقشان خوش نبود.

این استاد حوزه افزود:قرآن کریم و مکتب اهل بیت(ع)، بهترین الگوها در دفاع از ارزش‌ها و جهاد در راه خداوند را نشان داده است و مربیان جامعه باید این قله های هدایت انسان و حفظ ارزش‌های دینی در جامعه را معرفی نمایند.

عضو خبرگان رهبری فضیلت های انسانی را هدایت کننده در مسیر حق دانست و اضافه کرد:انتخاب الگوهای برتر به حرکت انسان، جهت می دهد و فضیلت های انسانی او را در رسیدن به اهدافش یاری می نماید.

وی تصریح کرد:خداوند نیز در این راه با روش های مختلف انسان را امتحان می کند تا جایی که برخی به واسطه تقوای الهی در برابر سختی ها و مشکلات، خللی در ایمانشان اتفاق نمی افتد اما عده ای با یک سیلی در این امتحان شکست می خورند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: