واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
مقام روس:

ژنو2 بدون مشارکت ایران ناقص است

رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی در باره سوریه گفت: کنفرانس ژنو2 بدون مشارکت ایران ناقص خواهد بود و در آن صورت حل مساله سوریه ناممکن می شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایتارتاس، آلکسی پوشکوف روز دوشنبه گفت: مشارکت ایران در کنفرانس ژنو2 منطقی است.

وی یادآوری کرد: بسیاری از کشورها از مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی درباره سوریه حمایت می کنند، زیرا همه می دانند که ایران مهم ترین کشور منطقه خاورمیانه است.

رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: دستیابی به راه حلی برای مسایل سوریه که ایران در آن حضور نداشته باشد، دشوار و پرمساله خواهد بود.

پوشکوف با بیان این که اتحادیه اروپا دیدگاه مثبتی در باره مشارکت ایران در کنفرانس ژنو2 دارد، اظهار داشت: آمریکا در باره مشارکت ایران در این کنفرانس شک و تردید دارد و عربستان سعودی و اسراییل هم مخالف حضور تهران در کنفرانس ژنو2 هستند.

وی اضافه کرد: ایران باید در روند حل و فصل مسایل سوریه شرکت کند، زیرا توافق بسیار مهمی درمورد سرنوشت برنامه هسته ای این کشور به دست آمده است.

مقام پارلمانی روس گفت: کنفرانس ژنو2 در صورت عدم مشارکت ایران ناقص خواهد بود، زیرا این کشور نقش بزرگی در حل و فصل اوضاع سوریه بازی می کند.

روسیه بارها بر مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی درباره سوریه تاکید کرده است و در مذاکرات سه جانبه اخیر با شرکت نمایندگان روسیه، آمریکایی و سازمان ملل هم این موضع مسکو مورد تاکید قرار گرفت.

ˈگنادی گاتیلوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه که از طرف کشورش در نشست ژنو شرکت داشت، در باره این نشست در وبلاگ خود نوشت: حذف ایران از کنفرانس ژنو 2 غیرسازنده است و فقط موجب دشواری اجرای توافق های موجود می شود.

وی بر اهمیت مشارکت ایران در این کنفرانس بین المللی تاکید کرد.

ˈلاوروفˈ وزیر امورخارجه روسیه هم روز جمعه گفت: تقریبا همه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان کنفرانس بین المللی درباره سوریه، مشارکت و حضور ایران در این کنفرانس را بسیار مهم می دانند.

وی افزود: بسیاری بر این عقیده اند که ایران می تواند تاثیر مثبتی بر روند حل و فصل مسایل سوریه داشته باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در گفت وگوهای خصوصی همه در این باره اذعان دارند و برخی حتی بطور آشکار از مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی درباره سوریه حمایت می کنند و تاکید دارند که این کنفرانس را نباید از بازیگر مهمی چون ایران محروم کرد.

وی افزود: کسانی که با مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی درباره سوریه مخالفت می کنند این موضع را با ملاحظات ایدئولوژیکی و نه به سود حل مساله سوریه اتخاذ کرده اند.

کنفرانس بین المللی در باره سوریه قرار است روز 22 ماه ژانویه سال آینده در شهر مونتروئه سوییس به جای ژنو برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: