واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۱۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
مهدی آیتی*/ تامین اجتماعی در انتظار ساختاری تازه

به نام کارگران، به کام دیگران!

سازمان تامین اجتماعی با ثروت عظیم و هنگفتی که از پول کارگران در طول سالهای متمادی دریافت کرده است هرگز نتوانسته به عنوان یک سازمان سالم و موفق اقتصادی – اجتماعی عمل کند . . .
تدبیر24 : سازمان تامین اجتماعی در بیش از نیم قرن گذشته همواره به دلیل اشکالات ساختاری قبل از آنکه به نفع کارگران و مستمری بگیران باشد به سود دولت ها بوده و به صورت قلک و خیاط خلوت دولت ایفا نقش نموده است.

اگر کارگران و مستمری بگیران بیمه پرداز به جای واریز ۳۰% حقوق خود در طول ۳۰ سال به صندوق تامین اجتماعی، آن را در سپرده مرکب دراز مدت بانکها و یا بیمه عمر بگذارند یا آن را تبدیل به طلا و دلار نمایند به مراتب بیشتر سود می برند تا اینکه آن را به صندوق تامین اجتماعی بسپارند!

سازمان تامین اجتماعی چه قبل و چه بعد از انقلاب هرگز نتوانسته نه در موضوع درمان کارگران و نه در موضوع رفاه و بازنشستگی آنها واقعا دردی از دل مردم متوسط و پایین جامعه را دوا نماید.

سازمان تامین اجتماعی با ثروت عظیم و هنگفتی که از پول کارگران در طول سالهای متمادی دریافت کرده است هرگز نتوانسته به عنوان یک سازمان سالم و موفق اقتصادی – اجتماعی عمل کند و همواره یا مورد سوء مدیریت قرار گرفته و یا مورد سوء استفاده های مالی و رانتی واقع شده است.

گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان شاید برای چندمین بار نشان می دهد که دولت یک بار برای همیشه به کمک مجلس می بایستی ساختار نوین، مدرن و سالمی برای این سازمان تدوین و تصویب نماید و با استفاده از تجربه کشورهای پیشرفته، سازمانی را از نو بنا سازد که واقعا مدافع حقوق فقرا و متوسطین جامعه باشد و برای رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها ماموریت شفاف و روشن ایفا نماید. از طرف دیگر چون این سازمان از پول مردم بسیار ثروتمند شده است حق ندارد در یک سیستم دولتی، غیر دلسوزانه باعث حیف و میل پول مردم بشود که امروز ما شاهد آن هستیم که این سازمان بسیار ثروتمند چگونه مقروض، بدهکار و ورشکسته شده است!

به راستی چه کسانی در این سالها باعث حیف و میل حقوق کارگران شده اند و از چه کسانی باید بازخواست شود؟

*نماینده ادوار مجلس

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
3
0
به نظرم آقای نوربخش می تواند تحول اساسی را در سازمان ایجاد کند
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
0
0
به نظر من آقای دکتر نوربخش یکی از کسانی است که زجر کشیده است و می تواند به بیمه شدگان تامین اجتماعی کمک کند . مخصوصا حوزه درمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
گل گفتی آی گل گفتی .جواب عالی دادی ، غنچه بودی داغون شدی.
نظر شما: