واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

تکذیب2 شایعه توسط معاون اول

معاون اول رییس جمهوری با رد شایعات موجود درباره پرداخت یارانه ها و جلسات ستاد تدابیر ویژه، گفت: تا تصویب طرح جدید، یارانه ها به شکل فعلی پرداخت می شود و ستاد تدابیر ویژه نیز در تمام هفته ها تشکیل شده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» عصر سه شنبه در هشتمین جشنواره امتنان ملی از کارآفرینان برتر کشوری، افزود: برخی رسانه ها مطالبی را منتشر کرده اند که احساس می شود هدف تولید از این خبرها نگران کردن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه دولت با تمام قدرت و با آگاهی از شرایط داخلی و بین المللی مصمم است برای برطرف کردن موانع بهترین راه حل ها را تدبیر کند، گفت: اصرار داریم کارهایمان توسط صاحبنظران نقد شود تا هزینه آن بر مردم تحمیل نشود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه گفته می شود دولت هدفمندی یارانه ها را نادیده گرفته و می گویند مثلا می خواهد پرداخت یارانه ها را کالایی کند، گفت: اگر رییس دولت رییس جمهوری است که در گزارش 100 روزه گفته که پرداخت یارانه ها تا پایان سال به همین شکل ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها در مرحله اول آسیب های زیادی به اقتصاد زده است، ادامه داد: ساده ترین مشکلات منابع و مصارف این طرح است که در قانون گفته شده 50 درصد از محل افزایش قیمت ها توزیع شود.

جهانگیری اضافه کرد: با این وجود می بایست سالی حدود 14 هزار میلیارد تومان توزیع می شد درحالی که امروز رقم توزیع حدود 42 هزار میلیارد تومان است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: 11 هزار میلیارد تومان در بودجه 92 برای پرداخت یارانه ها دیده شده است که در واقع ماهانه 95 میلیارد تومان از بودجه عمومی برداشت و در بین مردم توزیع می شود.

جهانگیری با بیان اینکه کل بودجه عمرانی کشور 10 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: در حال حاضر باید 11 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها برداشت شود.

معاون اول رییس جمهوری شرکت های تولید کننده برق را مهمترین بخش اقتصاد یک کشور دانست که در حال حاضر شرایط نگران کننده ای دارند.

وی ادامه داد: ما باید در سال 15 هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت می داشتیم که اکنون کل نیروگاه های در دست اجرا 3 هزار و 800 مگاوات است. بنابراین اگر سریعتر فکری نکنیم باید منتظرخاموشی ها باشیم.

جهانگیری به آثار تورم بر اقتصاد کلان اشاره کرد و در پاسخ به درخواست مناظره از سوی برخی، گفت: درباره چه چیزی باید مناظره کنیم؟ چهار یا پنج آمار گفته شد که تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی از نمونه های آن است.

وی در ادامه یکی از مهمترین اهداف هدفمندی یارانه ها را ایجاد تعادل بین بازار تولید و مصرف دانست و گفت: با دقت در حال بررسی هستیم و تا تصویب طرح جدید پرداخت یارانه ها به همین شکل ادامه خواهد یافت.



** ستاد تدابیر ویژه در تمام هفته ها تشکیل جلسه داده است

معاون اول رییس جمهوری به مطالب منتشر شده در برخی از رسانه ها درباره ستاد تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم اشاره کرد و گفت: نوشته اند که ستاد تدابیر ویژه از ابتدای دولت یازدهم تشکیل نشده است و نتیجه گیری کرده اند که نگاه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، نگاهی به بیرون است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه با قاطعیت به دنبال این هستیم که مسایل خارجی کشور را حل کنیم، افزود: فکر می کنیم راه حلی به جز حل مقتدرانه و عزتمندانه مشکلات با خارجیان را نداریم.

وی به پیشنهاد دکتر حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری اشاره کرد و ادامه داد: دکتر ظریف می گفت که بعد از این سخنرانی از همکارانمان در نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستم برای تصویب این پیشنهاد اقدام کنند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که نمایندگان ما در سازمان ملل اظهار کرده بودند که با فضایی که علیه ایران وجود دارد امکان تصویب چنین قطعنامه ای به نام ایران وجود ندارد، خاطر نشان کرد: هفته گذشته این قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شد و تنها مخالف این قطعنامه یعنی رژیم صهیونیستی جرات نکرد که تقاضای اعلام رای کند.

جهانگیری، اضافه کرد: برای اداره کردن کشور روش هایی وجود دارد و ما فکر می کنیم این روش بهتر است که رییس جمهوری به گونه ای حرف بزند که به اتفاق آرا مورد استقبال قرار گیرد و تیم مذاکره کننده به بهترین وجه، حقوق کشوررا دنبال کند و تحریم های ظالمانه را بردارد.

وی، خاطر نشان کرد: ما برای شرایط سخت حتی اگر تحریم ها شدیدتر شود هم برنامه داریم.

معاون اول رییس جمهوری ، خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم این ستاد به طور منظم و به طور تقریبی در تمام هفته ها تشکیل جلسه داده است و دبیری آن را دبیر شورای عالی امنیت ملی عهده دار است.

وی با تاکید بر این که دولت یازدهم بر مشکلات آگاهی دارد، گفت: برنامه جامعی تهیه شده است و امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را درمقطع زمانی خود، اجرا کنیم.



** اختلاف رییس دولت دهم با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

جهانگیری، ستاد تدابیر ویژه را مصوبه شورای عالی امنیت ملی در گذشته دانست و توضیح داد: این ستاد قرار بود زیر نظر معاون اول تشکیل جلسه دهد که در دولت قبل به دلیل اختلاف رییس جمهوری با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل نشد و معاون اول وقت با چند نفر از وزرا تصمیم می گرفتند و مصوبات آن را ابلاغ می کردند.



** تولید ثروت در جامعه ارزش شود

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت پرویز پرستویی بازیگر سینما و تئاتر در این مراسم که به نوعی رضایت خود را از شرایط فعلی کشور اعلام کرد، گفت: هنرمندان وجدان جامعه هستند وقتیˈبه هر دلیل بی دلیلیˈ رضایت دارند، معنایش این است که جامعه نیز راضی است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم خداوند به این دولت توفیق دهد تا بتواند از امیدی که در مردم پدید آمده است، با تدبیر پاسداری کند.

معاون اول رییس جمهوری خطاب به کارآفرینان حاضر گفت: این دولت، دولت شما مردم است و ما خدمتگزار شما هستیم و من از همه شما عزیزان خواهش می کنم راهنمایی ها و نقطه نظرات خود را در ارتباط با کارهایی که دولت انجام می دهد، به ما منعکس کنید.

جهانگیری، ادامه داد: چراکه این دولت به شدت نیازمند این است که از نقد و راهنمایی دلسوزان بهره مند باشد. بویژه اینکه ما در مقطعی قبول مسئولیت کردیم که دشواری های بیشماری پیش روی کشور است.

معاون اول رییس جمهور افزود: ما امروز با تمام وجود درک می کنیم که مردم از گرانی و رکود ناراحت هستند و انتظار دارند که دولت بتواند گره های موجود را بگشاید.



**کار آفرینان موتور اصلی اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

جهانگیری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر سال 92، اظهار کرد: موتور اصلی حرکت اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، کارآفرینان هستند.

وی، اضافه کرد: اینکه کشوری فکر کند می تواند تنها به منابع طبیعی خود متکی باشد و از این طریق مردم خود را به رفاه برساند، اشتباه کرده است. ما نیازمند این هستیم که با خلاقیت و دانش کشور را توسعه دهیم و هیچ توسعه ای بهتر از توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و خلاقیت نیست.

جهانگیری اظهار داشت: کارآفرینان، تمام انسان هایی را شامل می شوند که می توانند نوع آوری داشته باشند و از فرصت های خود بهره برداری مناسب کنند و آن را به نتیجه برسانند و همچنین قدرت ریسک پذیری داشته باشند.

وی، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما به موضوع ریسک پذیری که یک موضوع اصلی است، توجه کافی نشده است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که یکی از اصلی ترین موانع کارآفرینی را فقدان دوره آموزشی خطرپذیری دانست و افزود: یکی از سرمایه های اصلی کشورمان جوانان فارغ التحصیل هستند و باید شرایطی به وجود بیاوریم که این افراد با خلاقیت کارآفرین شوند؛ در غیر اینصورت با حجم انبوهی از جوانان بیکار مواجه خواهیم شد.

جهانگیری در ادامه با انتقاد از برخی فیلم ها که ثروتمندان را افرادی چپاولگر معرفی می کند، افزود: متاسفانه در برخی فیلم ها وقتی می خواهند انسان بدی را معرفی کنند، چنین شخصی را به عنوان یک فرد پولدار و چپاول گر معرفی می کنند؛ این در حالی است که کسی را که تولید ثروت می کند، باید مورد توجه قرار داد.

**مقررات دست و پا گیر یکی از موانع کارآفرینی است

معاون اول رییس جمهور، توسعه تکنولوژی را از دیگر کارهای یک کارآفرین دانست و اضافه کرد: یکی از موانع این است که کارآفرینان بیش از اینکه خود را در رقابت با بخش خصوصی ببینند، در رقابت با موانع قانونی و مقررات می دانند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ˈبهبود فضای کسب و کار باید شکل بگیرد تا مشوقی برای کارآفرینان باشدˈ، یادآور شد: در ایران، بنگاه متولد می شود ولی اجازه نمی دهند بنگاهی که ناکارآمد است از صحنه خارج شود.

جهانگیری، اضافه کرد: در کشور ایران بنگاه متولد می شود و منابع زیادی صرف آن می شود تا به هر شکلی سرپا نگهداشته شود و به این صورت منابع به جایی می رود که بازدهی ندارد.

جهانگیری، خاطر نشان کرد: تدابیری در دولت اندیشیده شده است که ما امیدواریم این تدابیر به نقطه خوبی برسد و ما شاهد حضور کارآفرینان در همه بخش های اقتصادی باشیم و بتوانیم محدودیت ها و تنگناها را برطرف کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
0
0
جهانگیری اظهار داشت: کارآفرینان، تمام انسان هایی را شامل می شوند که می توانند نوع آوری{نوآوری }داشته باشند و از فرصت های خود بهره برداری مناسب کنند و آن را به نتیجه برسانند و همچنین قدرت ریسک پذیری داشته باشند.
"نوآوری" صحیح است.
نظر شما: