واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

افزایش قیمت آب و برق درسال آینده

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق بر روی قبوض در سال آینده برای 50 درصد مصرف‌کنندگان کمتر از هزار تومان است، گفت: ‌کمیته تجدید نظر برای کاهش هزینه انشعاب برق در وزارت نیرو تشکیل شد.
تدبیر24: علیرضا دائمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت آب و برق در بودجه سال 93 دیده شده است یا خیر،‌ افزود:‌در بودجه 92 پیش‌بینی شده بود که تعرفه آب و برق 38 درصد افزایش یابد، اما دولت هنوز در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.

وی ادامه داد: در بودجه 93 ردپای افزایش تعرفه آب و برق دیده شده است، بنابراین تعرفه‌ها قرار است تعدیل شود، اما این تعدیل به این معنا نیست که اثرات بسیار زیادی بر روی اجتماع و سبد هزینه خانوار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بدون ابزار اقتصادی نمی‌توان مصرف آب و برق در کشور را تنها با توصیه کردن کاهش داد، گفت: افزایش تعرفه آب و برق در قالب قانون و به شکل پلکانی و با در نظر گرفتن وضعیت جغرافیایی انجام خواهد شد، بنابراین اثرات آن باید به گونه‌ای باشد که تحمیل هزینه‌های جدی برای خانوارها نداشته باشد.

دائمی گفت: در سال آینده مطمئنا افزایش آب و برق برای 50 درصد مصرف‌کنندگان کمتر از هزار تومان خواهد شد.

دائمی تاکید کرد: تولید آب شرب در کشور هزار تومان است و در برق برای هر کیلووات ساعت 250 تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پولی که از مردم بابت مصرف برق گرفته می‌شود، به طور متوسط 43 تومان است که از همین 43 تومان 16 تومان بابت هدفمندی 6 تومان بابت مساجد و مراکز فرهنگی کسر می‌شود و تنها 20 تومن به درآمد وزارت نیرو اضافه می‌شود.

*وزیر نیرو به قول خود عمل کرد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وزیر نیرو در صحن مجلس به نمایندگان مجلس قول داد تا در خصوص افزایش انشعاب برق تجدید نظر صورت گیرد و برای آن کمیته‌ای تشکیل شود، گفت: وزیر نیرو پس از صحبت‌های خود در صحن علنی مجلس کمیته‌ای را برای تجدید نظر در خصوص هزینه انشعاب برق تشکیل داده است.
وی ادامه داد: معتقدم اگر تصمیی گرفته شود که قابل ارزیابی مجدد باشد، آن را حتما انجام خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: