واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۵

ابتکار:احیاء هامون در دستور کار دولت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع احیاء دریاچه هامون از همان روزهای اول فعالیت دولت در دستور کار قرار گرفت بطوری که حتی در بعد بین الملل و با توجه به ˈکنوانسیون رامسرˈ موضوع را در دیدار با دبیرکل سازمان ملل نیز مطرح و درخواست کمک کردیم.
به گزارش تدبیر24 ˈمعصومه ابتکارˈ عصر روز پنجشنبه پس از بازدید از حوزه آبریز هامون و هیرمند در نشستی با تشکلهای مردم نهاد و مسوولان منطقه سیستان در زابل افزود: موضوع تالاب بین الملی هامون ابعاد جهانی دارد.

وی گفت: عوارض خشکسالی باعث گرم شدن کره زمین می شود لذا از رییس محیط زیست سازمان ملل نیز خواستم از تمام ظرفیت بین المللی و روابط دوجانبه برای احیاء هامون استفاده شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: مطالعات تالاب بین المللی هامون انجام شده و به عنوان یک اقدام ملی در دست تدوین است لذا به زودی پس از تصویب در شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست دکتر روحانی، همانند دریاچه ارومیه اجرا خواهد شد.

ابتکار افزود: نشست ˈکارگروه نجات تالاب بین المللی هامونˈ در منطقه نیز زیر نظر استاندار سیستان و بلوچستان با دبیری سازمان حفاظت محیط زیست و استفاده از همه صاحبنظران مردمی و اساتید دانشگاه بطور مستمر برای احیاء آن انجام خواهد شد.

وی گفت: دستور کار این کارگروه اقدام برای پیشرفت تالاب و مدیریت یکپارچه زیست بوم هامون است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین اظهار داشت: سیاستهای توسعه در منطقه سیستان باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود و مدیریت پسماند، تکمیل پروِژه های جمع آوری زباله و گسترش فضای سبز نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون از ظرفیت انرژیهای نو در منطقه سیستان غفلت شده است. ابتکار گفت: امکان حمایت از طرحهای پژوهشی و فعالیتهای شرکت بنیان را داریم و می توانیم از نیروگاههای بادی سیستان در جهت توسعه استفاده کنیم.

وی ظرفیت بادهای 120 روزه سیستان را مورد اشاره قرار و ادامه داد: استفاده از نیروگاههای بادی در منطقه سیستان یک فرصت بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق کشور است.

رییس دانشگاه زابل نیز در این نشست گفت: برای حل معضلات سیستان نیاز به یک برنامه جامع می باشد لذا دانشگاه زابل با استفاده از ظرفیت بالای هیات علمی خود برای برون رفت از مشکلات آماده همکاری با مسوولان است.

دکتر ˈمحمود اوکاتی صادقˈ افزود: پژوهشکده تالاب بین المللی هامون در میان 150 پژوهشکده کشور رتبه 13 را دارد که خود افتخاری محسوب می شود.

وی گفت: مسائل خاص فرهنگی، اقلیمی و مرزی سیستان باعث شده امکان اجرای اصل 44 در برنامه ریزیهای کلان منطقه نباشد که در این ارتباط لازم است استثناهایی قائل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم پنج شهرستان منطقه سیستان در مجلس نیز در این نشست گفت: بیش از 70 کیلومتر از تالاب هامون توسط مرزبانی انتظامی حفاری که خود مانع ورود آب شده است لذا باید بازگشایی شود.

ˈسیدباقر حسینیˈ اظهار داشت: خروجی چاه نیمه چهارم نیز هدررفت آب زیادی دارد که در مذاکره امروز با وزیر نیرو قرار شد موضوع هرچه زودتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

همچنین امروز با حضور رییس سازمان محیط زیست نمایشگاه عکس یکی از عکاسان جوان سیستانی با عنوان ˈهامون محزونˈ که حاصل سه سال عکاسی از هامون است در دانشگاه زابل گشایش یافت .

این نمایشگاه شامل از 38 عکس در سایت قدیم دانشگاه به مدت 10 روز از ساعت 17 تا 20 دایر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: