واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
رسانه نزدیک به جبهه پایداری نوشت

تیم هسته ای به ترمیم احتیاج دارد

بازکردن محیط بسته ی داخل این تیم و اضافه شدن برخی کارشناسان دلسوز دیگر، از جمله حضور نمایندگان مجلس و همچنین برخی مذاکره کنندگان قبلی به تقویت تیم فعلی کمک شایانی خواهد کرد. . .

تدبیر24 - منتقدین : ترکیب، تعداد و نفرات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیاز به ترمیم و تقویت دارد.

خیبر آنلاین در همین زمینه نوشت  از ابتدای فعالیت دولت یازدهم مهمترین و حیاتی ترین اقدام دولت که از قضا جنجالی ترین عملکردها هم بوده است، تمرکز بر مسایل دیپلماسی و مسایل هسته ای کشورمان قلمداد می شود.

براساس این گزارش، تغییر جایگاه کارشناسی و پیگیری مذاکرات ایران و 1+5 از شورایعالی امنیت ملی به وزارت خارجه و سپردن کل کار مذاکرات به یک تیم چندنفره، نگاه خاص و جدیدی بود که طی 5 ماه اخیر در دولت حاکم شد.
اینکه سرنوشت یکی از مهمترین مسایل مملکت تنها در اختیار چند نفر محدود باشد و این نفرات، حتی از پاسخ دهی لازم به نهادهای نظارتی و مردمی مانند مجلس شورای اسلامی نیز خودداری کرده و با عنوان غیراصولی محرمانه بودن مذاکرات، تنها به بیان برخی کلیات بسنده کنند، با شعار تدبیر همخوانی ندارد.
ضمن اینکه در همین مدت نیز اقدامات نابجا، شایعات گسترده و همچنین رفتار شیطنت آمیز و به دور از حسن نیت حریف نیز مزید بر علت شده است تا نگاه ها به تیم مذاکره کننده حساس شود.

سخن رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه طی مدت اخیر تماس های محرمانه ی مختلفی میان مقامات ایران و آمریکا صورت گرفته و نیز تماس تلفنی اخیر ظریف و جان کری که از محتوای آن خبری به بیرون درز نشده و قطعنامه ضعیف ژنو که بسیار زودتر از پیش بینی ها زیر پا گذارده شد و تحریم های جدید استکبار علیه ملت ایران و برخی اقدامات تحقیرآمیز دیگر، همه و همه نشان می دهد که تیم مذاکره کننده ی کشورمان نیاز به ترمیم و تقویت دارد.

بازکردن محیط بسته ی داخل این تیم و اضافه شدن برخی کارشناسان دلسوز دیگر، از جمله حضور نمایندگان مجلس و همچنین برخی مذاکره کنندگان قبلی به تقویت تیم فعلی کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین، چنانچه در مذاکرات محرمانه مسایل خاص علیه منافع و حقوق ملت ایران مطرح نباشد، که ان شاءالله همینگونه است، حضور سایر کارشناسان و اهل خبره می تواند موجب افزایش وحدت داخلی و کاستن انتقادها و نیز افزایش خوش بینی به فرزندان انقلاب شود.

اگر چنین شود، دیگر اتاق فکر، برنامه ریزی، اجرا و عملیات تنها محدود به همین چهار پنج نفر نخواهد بود و مانند حریف، تیم های مختلف در بخش های عملیات روانی، نقشه و اجرا به صورت متحد فعالیت خواهند کرد و ضمن افزایش توان مذاکره کنندگان، با جو رسانه ای پیرامون مذاکرات که همینک توسط دشمنان مدیریت می شود، مقابله به مثل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: