واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

افزایش تعرض جنسی در ارتش آمریکا

مقام های وزارت دفاع آمریکا اعتراف می کنند آمار گزارش های تعرض جنسی در ارتش آمریکا طی سال جاری میلادی بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سال مالی جاری، بیش از 50 هزار پرونده دادخواست به خاطر تعرض جنسی در نیروهای مسلح آمریکا گشوده شد؛ در حالی که این آمار برای سال مالی 2012 تنها سه هزار و 374 پرونده بود.

بر پایه آماری که آسوشیتدپرس به دست آورده است، حدود 10 درصد از این گزارش ها به مواردی مربوط می شود که افراد، پیش از استخدام رسمی در ارتش مورد تعرض قرار گرفته اند. همین آمار در سال 2012 حدود چهار درصد بود.

پیش از این، افشاری شماری از پرونده های رسوایی اخلاقی در ارتش آمریکا سبب شد که ماه ها در کنگره ایالات متحده بحث در بگیرد و نمایندگان کنگره بر سر چگونگی تغییر سازمان قضایی نیروهای مسلح این کشور چاره جویی کنند. فرماندهان ارشد ارتش نیز روش هایی را برای پاسخگویی بیشتر و ترقیب قربانیان به گزارش کردن موارد تجاوز جنسی به کار بستند.

سرهنگ آلن آر. متزلر، معاون دفتر پیشگیری از تعرض جنسی در وزارت دفاع آمریکا معتقد است افزایش پرونده های تجاوز جنسی در سال جاری مالی، بیشتر به دلیل همین سیاست های تشویقی و افزایش گزارش جرایم بوده است و نه افزایش خود جرم.

با این حال، برخی کارشناسان می گویند پنتاگون در ترغیب قربانیان به گزارش کردن جرایم موفق نبوده است؛ زیرا نظام سختگیرانه ارتش که بر سلسله مراتب، وفاداری و جدیت مبتنی است، بسیاری از قربانیان را از ارایه گزارش باز می دارد. یک پژوهش محرمانه در ارتش نشان می دهد که دست کم 26 هزار نفر در نیروهای مسلح آمریکا با نوعی ارتباط جنسی ناخواسته روبرو شده اند.

جزییات گزارش مربوط به سال 2013 نشان می دهد که افزایش آمار جرایم از 45 درصد در نیروی هوایی تا 86 درصد در نیروی تفنگداران دریایی (کوچکترین نیروی ارتش) متغیر بوده است. افزایش جرایم جنسی در نیروی دریایی آمریکا 46 درصد و در نیروی زمینی حدود 50 درصد بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: