واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
علی تاجرنیا در گفتگو با سلام نو:

اصلاح‌طلبان درپی تنش زدایی هستند

متاسفانه بزرگ‌ترین مشکلی که اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی با آن روبرو هستند، فضای ناعادلانه و غیرمنصفانهٔ فعلی است. اصولگرایان هیچ دغدغه‌ای در زمینهٔ تایید صلاحیت شدن کاندیدا‌هایشان ندارند و از همین حالا می‌توانند برای انتخابات آینده برنامه ریزی کنند. اما در جبهه اصلاحات ماجرا از این قرار نیست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از سلام نو، حدود 12 سال است که اکثریت صندلی‌های مجلس شورای اسلامی در اختیار اصولگرایان و محافظه‌کاران است و در این مدت هر آنچه که اصولگرایان خواسته‌اند در مجلس کرده‌اند. پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری برخی نگاهشان به انتخابات آینده معطوف شد که پس از سه دوره تغییری اساسی در ترکیب بهارستانی‌ها به وجود آید. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با علی تاجرنیا انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

علی تاجرنیا با اشاره به اهمیت تصمیمات شورای نگهبان گفت: آقای جنتی فردیست که یک سری تفکرات خاص خود و نزدیکانش را نمایندگی می‌کند. تصمیماتش نیز کاملا شخصی نیست. درباره عملکرد شورای نگهبان درخصوص انتنخابات مجلس هم قطعا شرایط سیاسی کشور در یک سال و نیم آینده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
وی به «سلام نو» گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم فشار‌های خارجی هم بعضا در معادلات داخلی کشور ما تاثیر می‌گذارند. معمولا فشار‌های مجامع بین‌المللی در معادلات داخل کشورمان تاثیر می‌گذارد. به عنوان نمونه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که یک جریان سیاسی دنبال حذف جریان سیاسی دیگر بود ولی وقتی با فشارهای خارجی روبرو شد از این کار دست کشید. در شرایط فعلی هم که فشار‌ها بعد از مذاکرات ژنو برداشته شده است، متاسفانه دوباره رگه‌هایی از خشونت را مشاهده می‌کنیم.

اصلاح‌طلبان در پی تنش زدایی هستند

این فعال اصلاح‌طلب درباره نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات توضیح داد: اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند مجلسی هماهنگ با دولت تشکیل دهند و سعی‌شان بر آن است که حساسیت‌بی‌جا ایجاد نشود. برخی از چهره‌های خیلی مطرح هم خود را کاندید نمی‌کنند تا نشان دهند که اصلاح‌طلبان با کسی درگیری‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند که انتخابات بدون تنش برگزار شود.
 
تاجرنیا افزود: مجلس فعلی در چند ماه گذشته که دولت جدید روی کار آمده با آن همراهی نکرده و مردم نیز ترجیح می‌دهند که نمایندگانشان با دولت همراه باشند و همه با هم کمک کنند تا مشکلاتشان، از جمله مشکلات اقتصادی حل و فصل شود. در حقیقت رویکرد مردم انتخاب نماینده‌ای است که اندیشهٔ آن‌ها را نمایندگی کرده و با دولت نیز همراهی کند. اگر انتخابات بدون مشکل برگزار شود، اکثریت مجلس آینده در دست اصلاح‌طلبان خواهد بود.

محوریت خاتمی در انتخابات مجلس

این فعال سابق دانشجویی افزود: در انتخابات آینده جریان اصلاح‌طلبی با محوریت آقای خاتمی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد رقابت خواهند شد و همراهی خوبی را هم با دولت خواهند داشت.

تاجرنیا تاکید کرد: متاسفانه بزرگ‌ترین مشکلی که اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی با آن روبرو هستند، فضای ناعادلانه و غیرمنصفانهٔ فعلی است. اصولگرایان هیچ دغدغه‌ای در زمینهٔ تایید صلاحیت شدن کاندیدا‌هایشان ندارند و از همین حالا می‌توانند برای انتخابات آینده برنامه ریزی کنند. اما در جبهه اصلاحات ماجرا از این قرار نیست.

وی در پایان گفت: اصلاح‌طلبان این تجربه را دارند که برخی از کاندیداهایشان که احتمال زیادی برای پیروزی در انتخابات داشتند رد صلاحیت شده‌اند و این در حالی است که در ادوار گذشته تایید صلاحیت شده بودند. اما با همین شرایط هم اگر انتخابات به خوبی برگزار شود اصلاح‌طلبان پیروز خواهند بود.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: