واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

روزگار سیاه طلای سفید

عضو انجمن کارهای کشاورزی رشتخوار با بیان این‌که طلای سفید در رشتخوار روزگار سیاهی دارد، گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید رغبت کشاورزان را به کاشت پنبه کاهش داده‌ است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، «سیدحسن حسینی» در جمع مسئولان کشاورزی رشتخوار اظهار کرد: در چند سال اخیر به علت هزینه‌های زیاد تولید، راندمان پایین ارقام، پایین بودن قیمت تضمینی خرید محصول، نبود ماشین‌آلات مناسب کاشت، داشت و برداشت محصول پنبه، کشت سنتی هم‌چنین افزایش سطح زیرکشت باغ‌های پسته در شهرستان رشتخوار کشاورزان رغبت چندانی برای تولید پنبه ندارند.

وی با بیان این‌که دلالان پنبه از قیمت تضمینی دولت بیشتر به خرید وش پنبه پول می‌دهند، گفت: دولت برای هر کیلوگرم پنبه حدود 19 هزار ریال به کشاورزان پنبه کار پول می‌دهد در حالی که با توجه به اظهارات کشاورزان، قیمت توافقی خرید و فروش پنبه بین 25 تا 27 هزار ریال است که از سوی کارخانجات پنبه پاک‌کنی شهرستان رشتخوار، تربت‌حیدریه و گناباد از کشاورزان خریداری می‌شود.

به‌گفته‌ی حسینی، در چند سال اخیر نبود ماشین‌آلات مناسب، کاشت، داشت و برداشت محصول پنبه، کشت سنتی و بالا بودن مزیت نسبی محصولات بهاره در شهرستان رشتخوار در مقایسه با پنبه از مسائلی است که کشاورزان رغبت چندانی برای تولید این محصول ندارند.

«محمد احمدی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار، نیز در این جلسه گفت: برداشت پنبه از 4200 هکتار از مزارع شهرستان رشتخوار استان خراسان‌رضوی آغاز شده که از این میزان سطح زیرکشت پنبه پیش‌بینی می‌شود 14هزارو 700 تن برداشت شود.

وی قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم وش پنبه را 19 هزار ریال برشمرد و افزود: هم‌اکنون محصول پنبه‌ی برداشت شده در شهرستان رشتخوار بیش از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

احمدی افزود: با توجه به اظهارات کشاورزان قیمت توافقی خرید و فروش پنبه بین 23 تا 25هزار ریال است که توسط کارخانجات پنبه‌ی شهرستان(بخش جنگل) و شهرستان‌های مجاور خریداری می‌شود.

وی با بیان این‌که استان خراسان‌رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنبه در کشور است، خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت تضمینی پنبه و هزینه‌های زیاد تولید علت اصلی کاهش رغبت کشاورزان رشتخواری به کشت این محصول است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: