واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰

نانو داروی درمان سالک

رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نانو داروی درمان سالک، مراحل اخذ مجوز برای تولید انبوه را طی می کند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانش فنی ساخت نانو داروی درمان سالک با نام تجاری ˈسینا آمفولیشˈ به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کسب و نمونه صنعتی آن در شرکت ˈاکسیر نانوسیناˈ تولید شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون برای درمان سالک از داروی تزریقی ˈگلوکانیتمˈ در کشور استفاده می شود که این دارو عوارض جانبی برای بیمار در پی دارد.

استاد دانشکده داروسازی مشهد ادامه داد: نانو داروی تولید شده درمان سالک، به صورت موضعی کاربرد داشته و دارای اثرات و کارایی موثرتر و عوارض کمتری است.

وی افزود: این دارو به طور ساده روزی دو بار در طول حداکثر چهارهفته بر روی زخم بیمار استفاده می شود.

جعفری مدت انجام تحقیقات تولید نانو داروی سالک را 10 سال ذکر کرد و گفت: ˈسینا آمفولیشˈ فرآورده دارویی موضعی موثر در درمان سالک و بیماری های قارچی موضعی است.

وی اظهار داشت: تولید نانو داروی درمان سالک با توجه به شیوع این بیماری در برخی نواحی، گام موثری در ارائه خدمات مطلوب به بیماران و کاهش وابستگی به خارج از کشور برای تامین این دارو به شمار می رود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: