واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

نهم دی در تاریخ معاصر ایران

امروز دوشنبه برابر با نهم دی 1392هجری خورشیدی، بیست و هفتم صفر 1435 هجری قمری و سی ام دسامبر 2013 میلادی است. چهار سال پیش در چنین روزی مردم ایران با حضور هوشیارانه در صحنه و برگزاری راهپیمایی دگر بار حمایت همه جانبه خود را از ولایت فقیه که از ارکان مهم نظام اسلامی محسوب می شود، اعلام داشتند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

9 دی 1388

مردم ایران با حضور هوشیارانه در صحنه و برگزاری راهپیمایی دگر بار حمایت همه جانبه خود را از ولایت فقیه که از ارکان مهم نظام اسلامی است، اعلام داشتند. این روز در تقویم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام نهاده شد.



9 دی 1357

تظاهرات گسترده مردم ایران علیه حکومت پهلوی در بیشتر شهرهای کشور برگزار شد و ده ها تن از تظاهرکنندگان به شهادت رسیدند.



9 دی 1357

شاپور بختیار با اعلام پذیرش مقام نخست وزیری، از جبهه ملی اخراج شد. بختیار با وجود طرد شدن از طرف همفکران، کابینه خود را در 16 دی ماه معرفی کرد.



9 دی 1332

لوی هندرسون سفیرکبیر آمریکا در ایران، برای دریافت سمت معاونت وزارت امور خارجه آمریکا راهی واشنگتن شد.



9 دی 1325

بخشنامه ی تغییر نام نگهبانی کل کشور به ژاندارمری کل کشور از وزارت کشور به وزارت مالیه فرستاده شد تا بعد از این در نامه های اداری مورد توجه قرارگیرد و رعایت شود.



9دی 1324

نیروهای انگلیسی و آمریکایی 6 ماه بعد از پایان جنگ جهانی دوم، خاک ایران را ترک کردند. نیروهای این 2 کشور، با وجود اعلام بی طرفی ایران در این جنگ، در شهریور 1320 از مرزهای جنوبی و غربی، ایران را به اشغال خود درآورده بودند.



9 دی 1300

عضویت ایران در جامعه ملل به تصویب مجلس شورای ملی رسید. علیقلی خان نبیل الدوله کاردار ایران در واشنگتن به عنوان نماینده ایران در 2 اجلاس اول جامعه ملل شرکت کرد. ایران به عنوان نخستین و تنها کشور مسلمان در جامعه ملل حضور یافت.



9 دی 1300

وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت انگلیس در واشنگتن، موافقت نامه ای را امضا کردند که در آن تأکید شده بود، هرگاه هر یک از 2 دولت مجبور شدند اقدامی درباره امتیاز نفت شمال ایران انجام دهند، هیچ یک از طرفین بدون اطلاع دیگری دست به اقدامی نزند.



9 دی 1290

میرزا علی آقا ثقه الاسلام تبریزی مجتهد مبارز، همراه با صدها تن از مردم تبریز به وسیله قزاق های روس بازداشت شد. ثقه الاسلام با نامه های خود مراجع بزرگ را در عتبات عالیات، در جریان تمام تحولات تبریز قرار داد و برای خروج قوای بیگانه از خاک این شهر تلاش بسیاری کرد.



9 دی 1287

شیخ فضل الله نوری از روحانیون مبارز دوره مشروطه و بانی تفکر مشروطه مشروعه، به وسیله کریم دواتگر مورد حمله واقع و زخمی شد. دواتگر که قصد خودکشی داشت، دستگیر شد، اما شیخ او را بخشید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
0
0
9 دی 88 مرگ نفاق و اذناب استکبار جهانی با سلاح بصیرت امّت
نظر شما: