واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

توصیه های پلیس راه به رانندگان

معاون عملیات پلیس راه کشور با ارایه توصیه هایی به رانندگان از آمادگی راهور ناجا در روزهای پایانی ماه صفر خبرداد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ˈاسفندیاریˈ ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) با اشاره به محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور از 9 الی 14 دیماه، اظهارداشت: با توجه به تعطیلات آخر هفته و سفر شهروندان، تیم های ویژه کنترلی و کمکی پلیس راه کشور تشکیل و به محورهای پرتردد شامل تهران - قم، تهران مشهد و نیز محورهای شمالی مانند هراز، فیروزکوه و چالوس اعزام شده اند.

وی با اشاره به آماده باش کارکنان پلیس راه استان های پرتردد و مسافر خیز کشور در این ایام، گفت: علاوه بر حضور پررنگ پلیس استان های مزبور در سطح جاده ها، تیم های عملیاتی و کمکی پلیس راه ناجا به این محورها اعزام تا وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی را رصد و کنترل کنند.



**عزاداران از جلیقه های شبرنگی استفاده کنند

معاون عملیات پلیس راه کشور درباره تردد دسته جات عزاداری در برخی محورهای مواصلاتی کشور در این ایام، به محدودیت معابر برای مسیر ورود هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت:تمهیدات لازم برای اینگونه هیات ها پیش بینی شده و از سوی پلیس استان ها و شهرستان های حوزه راهور مسیرهای آنان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با دسته جات مذهبی بعمل آمده، افزود:دسته های عزاداری مزبور در صورت حرکت در جاده ها، از جلیقه شبرنگی استفاده کنند.

سرهنگ اسفندیاری به همراهی و همکاری دو سویه پلیس با مسئولان هیات و دسته جات عزاداری تاکید و از شهروندان خواست هنگام رانندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.



**انسداد محور قدیم نیشابور به مشهد

این مقام مسئول به اعزام کاروان های زیارتی پیاده برای سوگواری ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم تردد عابران پیاده در این ایام در محورهای منتهی به مشهد مقدس انجام می شود؛ با توجه به حضور کاروان های پیاده در مسیر حرم مطهر رضوی، محور قدیم نیشابور به مشهد از ساعت 7 صبح امروز تا ساعت 20 امشب برای تردد انواع وسایل نقلیه مسدود خواهد شد ؛ در صورتی که تردد زائران ادامه داشته باشد زمان اعمال ممنوعیت برای عبور وسایل نقلیه تا ساعت 24 امشب تمدید خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راه کشور گفت: همچنین تردد خودروها از مسیر آزاد راه مشهد - باغچه - نیشابور و بالعکس صورت می پذیرد.

وی به حضور تیم های پلیس در محور منتهی به قوچان - مشهد به علت تردد خودرو و حرکت کاروان های پیاده در این محور اشاره کرد.



**توصیه های پلیس به کاروان های پیاده اعزامی به مشهد مقدس

سرهنگ اسفندیاری از کاروان های زیارتی خواست به نحوی در حاشیه جاده ها تردد کنند که مشکلی برای خود و عبور خودروها بوجود نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از لباس های شبرنگ به ویژه در ساعات پایانی روز و خودداری از حرکت در حاشیه جاده ها به هنگام شب و عبور از عرض جاده از اصلی ترین مواردی است که زائرین پیاده باید آن را رعایت کنند.

معاون عملیات پلیس راه کشور از کلیه رانندگان خواست با توجه به احتمال حضور زائراین پیاده در حاشیه جاده ها، ضمن رعایت سرعت مطمئنه، با توجه کامل به جلو رانندگی کنند.



**تشدید سختگیری های پلیس بر کنترل ایمنی خودروها در روزهای بارانی

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به احتمال بارندگی ، به رانندگان توصیه کرد: برای رانندگی در چنین شرایطی باید اقداماتی را قبل و بعد از حرکت انجام دهند .

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید از سلامت خودرو خصوصاً سیستم گرمایشی آن اطمینان داشته باشند به آنان، توصیه کرد: از لاستیک های دارای آج مناسب برای خودروهای خود استفاده کنند، در صورتیکه لاستیک صاف و فرسوده باشد و یا دارای آج مناسب نباشد، خودرو در جاده دچار لغزندگی و سر خوردگی می شود .

معاون عملیات پلیس راه کشور تاکید کرد: همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی اعم از زنجیر چرخ، لاستیک و ... برای شرایط غیر مترقبه مانند بارش ناگهانی برف در محورهای کوهستانی، امری ضروری است .

وی درباره اقدامات بعد از حرکت خودرو، گفت: رانندگان باید با استفاده از سیستم های گرمایشی خودرو، سطح شیشه ها را تمیز نگاه دارند تا علاوه بر دید کافی، بر محیط بیرونی حین رانندگی تسلط داشته باشند.

سرهنگ اسفندیاری با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان وسایل نقلیه اعم از سواری، مسافربری، باربری و ... ، گفت: رعایت نکات ایمنی مانع از وقوع هر گونه حادثه می شود؛ رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن جاده و قرار داشتن در سر پیچ ها، سربالایی ها، سرازیری ها، تونل ها و در محور هایی که عرض کمی دارند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا در صورت مواجهه با شرایط نامناسب قادر به کنترل وسایل نقلیه خود باشند.

وی به رانندگان توصیه کرد: در هوای بارانی به خصوص در جاده های دوطرفه از سبقت های غیر مجاز اجتناب کنید.

معاون عملیات پلیس راه کشور در خاتمه تصریح کرد: قطعاً سختگیری های پلیس بر کنترل ایمنی خودروها در روزهای بارانی تشدید می شود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: