واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

پیشنهاد آمریکا برای همکاری با روس ها

مقام های کاخ سفید به دولت مسکو پیشنهاد دادند، برای پیشگیری از اقدامات تروریستی هنگام برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در روسیه، دستگاه های امنیتی آمریکا در جهت تامین امنیت کامل این دوره از مسابقات کمک کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این پیشنهاد کاخ سفید در حالی مطرح شده است که گروه های شبه نظامی در روسیه آشکارا تهدید کرده اند در زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در آن کشور، دست به یکسری عملیات های تروریستی خواهند زد.

ˈچن پساکیˈ در جمع خبرنگاران افزود: مسوولان امنیتی آمریکا در گفت وگو با همتایان روسی خود تدابیر گسترده ای را برای پیشگیری از هرگونه فعالیت های تروریستی در زمان برگزاری این مسابقات در ماه فوریه مورد بررسی قرار داده اند.

برخی از مقام های کاخ سفید در روزهای گذشته در اظهارنظرهایی مشابه اعلام کردند که بمب گذاری های اخیر در روسیه باعث حیرت و تعجب آنها نشده است و احتمال دادند که با نزدیک شدن به زمان برگزاری این مسابقات، اقدامات مشابه دیگری از سوی گروه های مخالف دولت روسیه صورت گیرد.

«کیتلین هیدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز با محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در روسیه به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت روسیه در جهت پیشگیری از اقدامات تروریستی و حفاظت جان ورزشکاران و تماشاگران اعلام کرده است.

گفته می شود، وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد با صدور بخشنامه ای، به آن دسته از شهروندان آمریکایی که در زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی قصد سفر به روسیه دارند درمورد احتمال اقدامات تروریستی و آدم ربایی هشدار دهد.

آمریکا درحالی پیشنهاد همکاری های امنیتی به روسیه می دهد که در اوایل سال جاری، بمب گذاری از سوی دو شهروند چچنی در شهر بوستون و صدور اجازه پناهندگی به ادوارد اسنودن از طرف مقام های روسی، کدورت هایی را در روابط میان دو کشور بوجود آورده بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: