واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

پایان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور

مهلت ثبت نام متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه، ۱۱ دی ماه پایان می یابد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در رشته محل های تکمیل ظرفیت و رشته محل های جدید اعلام شده دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اقدام نکرده اند تا ساعت ۲۴ امروز می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

حسین توکلی اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز ۴۴ هزار و ۳۴۱ نفر نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده اند.

وی یادآورشد: داوطلبانی که قبلا برای ثبت نام در پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ثبت نام کرده اند نیز می توانند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، ۱۱ دی ماه با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org درصورت نیاز، نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی و رشته های انتخابی خود اقدام کنند.

توکلی اضافه کرد: این مرحله از تکمیل ظرفیت به منظور پذیرش دانشجو در تعدادی از رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و به صورت بدون آزمون (بررسی سوابق تحصیلی) انجام می پذیرد.

وی توضیح داد: تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۲ ثبت نام کرده اند، اعم از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده اند و همچنین داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام نکرده اند، می توانند مطابق ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: هر داوطلب می تواند حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل های گروه آزمایشی مربوط ( یکی از گروه های آزمایشی پنجگانه) انتخاب و کدرشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و با مراجعه به سایت اینترنتی سنجش در تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام درج کند.

وی هزینه ثبت نام و اعلام علاقه مندی در پذیرش رشته های مرحله تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها به شیوه بدون آزمون را ۳۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: چنانچه داوطلبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود، رشته هایی از گروه آزمایشی هنر یا زبان های خارجی و یا هنر و زبان های خارجی را نیز جزو ۵۰ کدرشته امتحانی خود انتخاب کنند، باید به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۳۵ هزار ریال دیگر نیز به شیوه اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، گزینش نهایی داوطلبان این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی و اولویت کدرشته محل های انتخابی داوطلبان و با رعایت ضوابط و شرایط مربوطه صورت می گیرد.

فهرست قبول شدگان نهایی تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها تا قبل از شروع نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ (بهمن ماه ۹۲) اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان این رشته ها از ترم بهمن در کلاس درس حاضر خواهند شد.

توکلی همچنین از ثبت نام ۲۱ هزار و ۶۳ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت برخی کدرشته های تحصیلی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ها سال ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، ۱۲ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و بر اساس اطلاعیه و دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۲ را ۱۰۳ هزار و ۶۰۷ نفر ذکر کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: