واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
مدیر منطقه‌ی یک شهرداری اردبیل:

اجرای خیابان شهیدگاه، بافت تاریخی اردبیل را متحول می‌کند

وی با اشاره به وضعیت متروکه و مخروبه ساختمان‌ها و املاک واقع در این مسیر و تأثیرگذاری نامطلوب وضعیت این ساختمان‌ها بر سیمای عمومی این قسمت از بافت تاریخی شهر؛ تأکیدات شهردار اردبیل مبنی بر رفع این مشکلات را یادآور شد و تصریح کرد:
تدبیر24: مدیر منطقه‌ی یک شهرداری اردبیل از تصویب طرح بازگشایی و اجرای خیابان 16 متری شهیدگاه در کمیسیون ماده‌ی پنج خبر داد و گفت: اجرای این طرح بافت تاریخی اردبیل را متحول می‌کند. "حمید لطف‌اللهیان"، در گفت‌و گو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ پروژه مهم بازگشایی و تملک املاک و زمین‌های اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اولویت طرح‌های بازگشایی سال‌های 91 و 92 مدیریت منطقه یک شهرداری اردبیل قرار گرفت و در این مدت نیز بالغ بر چهار میلیارد تومان برای تملک و خریداری املاک واقع در مسیر طرح مذکور هزینه شده است.

وی با اشاره به وضعیت متروکه و مخروبه ساختمان‌ها و املاک واقع در این مسیر و تأثیرگذاری نامطلوب وضعیت این ساختمان‌ها بر سیمای عمومی این قسمت از بافت تاریخی شهر؛ تأکیدات شهردار اردبیل مبنی بر رفع این مشکلات را یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری از سال گذشته نسبت به تملک و تخریب ساختمان‌های مخروبه اقدام کرد، چرا که معتقد هستیم آشفتگی حاصل از وجود چنین ساختمان‌هایی در شأن بافت ارزشمند و تاریخی شهر مقدس اردبیل نیست.

مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل، گفت: پس از اتمام بازگشایی مسیر، کار احداث و اجرای خیابان 16 متری در این محل موسوم به شهیدگاه در دستور کار شهرداری اردبیل قرار گرفت و مصمم هستیم که این خیابان را مماس با خیابان 16 متری بیضاء اردبیلی(اسماعیل بیگ سابق) طراحی کرده و به مرحله اجرا درآوریم.

لطف اللهیان با بیان اینکه محل تقاطع فعلی خیابان بیضاء اردبیلی با خیابان شیخ صفی به شکل سه راهی بوده و با اجرایی شدن خیابان جدید به چهارراه تبدیل خواهد شد، افزود: احداث خیابان شهیدگاه در واقع ادامه خیابان بیضاء اردبیلی به سمت خیابان سی متری، مصلی و بازار زرگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح یک کار بسیار تأثیرگذار و اقدامی جدی بوده و در احیای بافت تاریخی شهر و رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد، یادآور شد: مواردی همچون خارج شدن خیابان شهیدگاه از بن بست، تعدیل بار ترافیکی خیابان‌های اطراف، تأثیرگذاری مثبت بر ارزش افزوده املاک موجود در محل، ساماندهی خانه‌های مخروبه موجود و بدنه سازی استاندارد خیابان، رفع مشکلات ساکنین ناشی از تنگی معابر در این بخش از بافت تاریخی شهر و رفع برخی معظلات اجتماعی حاصل از وجود بناهای مخروبه در این محل از جمله مهم‌ترین مزایای بازگشایی و اجرای طرح خیابان 16 متری شهیدگاه خواهد بود.

مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل بافت تاریخی و بومیان ساکن در این بافت را هویت و اصالت شهر اردبیل عنوان کرد و افزود: اگر ساکنان بومی بافت تاریخی شهر اردبیل بر اثر مشکلات موجود مجبور به ترک این بافت شوند این بافت ارزش واقعی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین ارائه خدمات مناسب شهری باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشد.

لطف اللهیان منطقه یک را منطقه تاریخی شهر خواند و متذکر شد: اکثر سفرهای درون شهری در اردبیل از جمله سفرهای خرید، گردشگری، اداری و درمانی شهروندان به بافت تاریخی شهر صورت می‌گیرد که همین موضوع اهمیت این منطقه و بافت تاریخی شهر را نشان می‌دهد.

وی تجربه عبرت‌آمیز تغییر هویت بافت تاریخی اکثر کلانشهرهای کشور در نتیجه ترک این بافت توسط بومیان منطقه را خاطرنشان کرد و افزود: کل حوزه بافت تاریخی مصوب شهر اردبیل در حوزه منطقه یک شهرداری اردبیل واقع شده بنابر‌این مدیریت منطقه یک شهرداری اردبیل خود را موظف به ارائه بهترین خدمات شهری می‌داند تا از ترک بافت تاریخی از سوی بومیان این بافت پیشگیری کند.

وی تأکید کرد: در طول سه سال گذشته نیز سعی کردیم با لحاظ این مسائل به امر برنامه‌ریزی شهری در بافت تاریخی شهر اردبیل بپردازیم.

لطف اللهیان افزود: رشد منفی جمعیت در این بافت، نداشتن دسترسی‌های درون محله‌ای مناسب و همچنین گسترش فضاهای مخروبه و متروکه از جمله این مشکلات هستند که در صورت عدم توجه و رسیدگی ضمن ایجاد ناهنجاری‌های مختلف می‌تواند به تغییر چهره بافت تاریخی شهر نیز منجر شود.

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: