واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
جواد جهانگیرزاده

«ضرورت عقل‌مداری»

جواد جهانگیرزاده قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به تبعات استعفای تنی چند از نمایندگان مجلس پرداخته و برلزوم تعامل دولت و مجلس تاکید کرده است

تدبیر24: استعفای تنی چند از نمایندگان که بیشتر به تهدید شباهت دارد تا کناره‌گیری، دلیلی غیر از این ندارد که آن‌ها خواستار این هستند تا از حق و حقوق موکلانشان دفاع کنند و به همین دلیل باید گفت هیچ کس نمی‌تواند از منتخبین ملت انتظار داشته باشد که سکوت کنند. البته به دلیل شرایط دشواری که بر کشور حاکم است و همچنین کار سختی که دولت به عهده گرفته، بهتر این بود که به جای طرح استعفا، روشی بهتر داشتند تا شائبه اختلاف مجلس و دولت در جامعه به وجود نیاید. به هر حال مردم ذهنیت خوبی از «استعفا» ندارند و به همین دلیل نگران رابطه دو قوه شده‌اند که باید این رادر نظر داشت که چنین ذهنیت‌هایی می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای کشور در پی داشته باشد. همه باید به این نکته توجه کنیم که در شرایط کنونی همدلی و یکصدایی لازم است تا بلکه در کنار هم بتوانیم مردم را از مخمصه‌هایی که گرفتارش شده‌اند، نجات بدهیم.

پس حالا که دولت یازدهم در حال تلاش است تا با استفاده از امکانات عمومی مشکلات را کاهش بدهد، مجلس و همچنین سایر نهاد‌ها باید سعی کنند تا ‌‌‌‌نهایت همکاری را با قوه مجریه داشته باشند. با این حال باید گفت مردم از وکلای مجلس نشین خود انتظار دارند تا مشکلات و محدودیت‌هایشان را به اطلاع مسوولان اجرایی برسانند و دقیقا به همین دلیل، طبیعی است که مباحثی در این بین مطرح شود و اختلاف سلیقه هم نمود پیدا کند. مردم ایران در طول چند سال گذشته با ناراحتی و نگرانی شاهد اختلافات جدی بین قوای مقننه و مجریه بودند و به همین دلیل هرگز دوست ندارند فضای چالشی آن روز‌ها در رابطه دولت فعلی هم تکرار شود. چرا که آن‌ها ریشه خیلی از مشکلات موجود را در فضای مملو از چالش این چند سال اخیر می‌بینند. براساس اصل قانون اساسی مجلس قوه ناظر بر دولت است و به همین دلیل لازم است که این دو قوه همیشه و تحت هر شرایطی تعامل خوبی با هم داشته باشند، چرا که در غیراینصورت به طور حتم مشکلات عدیده‌ای هم در روند قانون نویسی و هم در اجرایی شدن برنامه‌های تعیین شده به وجود می‌آید که ناگفته پیداست، در چنین شرایطی نه تنها نمی‌توان به بهبودی اوضاع حاکم بر جامعه کمترین امیدی داشت، بلکه به طور حتم وضعیت بغرنج خواهد شد و آن وقت است که مسببان تشدید مشکل، باید به سئولات بی‌پایان افکار عمومی پاسخی قانع‌کننده بدهند.

همچنین هم ساکنان بهارستان و هم پاستورنشینان تحت هیچ شرایطی نباید از یاد ببرند که چه جایگاهی در مناسبات اداره کشور دارند و درستی یا نادرستی رفتارشان تا چه حد می‌تواند در زندگی مردم تاثیرگذار باشد. اگر مسوولان دستگاه‌های مختلف بتوانند به اصول توجه ویژه‌ای داشته باشند و به لحاظ رفتاری از چارچوب منطق و اخلاق خارج نشوند، می‌توان چشم‌اندازی امیدوارکننده را برای آینده‌ای نه چندان دور متصور شد، در غیراینصورت بحران‌های فعلی عمیق‌تر خواهند شد و در نتیجه برای پشت سر گذاشتن آن‌ها، کشور و البته مردم باید هزینه‌های گزافی را متحمل شوند. در پایان لازم به تاکید است که نهادهای مختلف و همچنین چهره‌هایی که مسئولیت‌های مهم را در اختیار خود می‌بینند، باید حواس خود را معطوف به خدمتگزاری به مردم بکنند تا جامعه شرایطی را به خود ببیند که زیبنده جامعه‌ای اسلامی است.

منبع:جمهوریت

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
سلام، آفرین دقیقا همینطور است
مجلسیان محترم بجای چوب لای چرخ دولت گذاشتن و استیضاح و تغییر دولت بهتر نیست با تمام کمبودهای موجود بیایید و اصلاح کردن را جایگزین عوض کردن بکنید بهتر است به این واقعیت که تغییر دادن مدیران در هر سطحی تنها سردرگمی برای مردم و ... ایجاد میکند، تغییر خوب است اما زمانی که دیگر امکان اصلاح نباشد لذا من بعنوان یک ایرانی از تمامی عزیزان خواهشمندم در هر سطحی که هستید بیایید حسادت و طمع و زیاده خواهی و قدرت طلبی و جاه طلبی و .... کنار بگذارید و منافع ملی و مردم عزیز ایران را بیش از هر زمانی مد نظر قرار دهید زیرا:
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
خانواده سالم نتیجه جامعه سالم نتیجه نظام حکومتی سالم و بلعکس
پشتکار مهمتر از استعداد و استعداد مهمتر از آرزوست (باور کنید هر که را بهر کاری ساختند)
آخر آخر آخرش یک وجب خاک یک سنگ قبر و نام باقی میماند
حرف کافیست عمل کنیم باور کنید هممون جامون در یک وجب خاک است و فقط ناممان میماند
ثروت کثیف میشود .........
پیشانی نوشت مهم است اما مهمتر از پیشانی نوشت تصمیم و عمل و حق انتخاب است که دنیای باقی همه ما را رقم میزند زیرا همه چیز از برای امتحان ما پیش میاید
آرزومند آرزوهایتان
نظر شما: