واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰

56کشته در درگیری ها در نیجریه

حملات اخیر ارتش نیجریه علیه شورشیان عضو گروه بوکوحرام وابسته به القاعده منجر به کشته شدن 56 تن شد.
به گزارش تدبیر24 شبکه خبری ام تراست آن لاین نیجریه روز چهارشنبه در گزارشی نقل از یک سخنگوی ارتش این کشور اعلام کرد که در حملات ارتش که طی روزهای اخیر بصورت زمینی و هوایی علیه مواضع شورشیان مهاجم بوکوحرام انجام شد، 56 تن کشته شدند.

سخنگوی ارتش نیجریه با تایید مجروحیت دو سرباز ارتش در این درگیری ها، یادآورشد: حملات ماه های گذشته علیه مواضع شورشیان بوکوحرام در شمال این کشور در مجموع بیش از یکهزار کشته داشته و بیش از 37 هزار نفر از شهروندان غیرنظامی نیجریه نیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

گروه شبه نظامی بوکوحرام وابسته به القاعده در 20 دسامبر (29 آذر) به یک پادگان 202 زرهی در شهر ˈباماˈ در استان ˈبورنوˈ واقع در شمال شرقی این کشور حمله کردند که این تهاجم به مرگ 20 نظامی و غیر نظامی منجر شد.

حمله بوکوحرام به پادگان ارتش درحالی اتفاق افتاد که دولت نیجریه از پیشتر در این شهر حالت فوق العاده اعلام کرده بود و نیروهایی را نیز به این منطقه اعزام کرد.

بوکوحرام حتی دو هفته قبل نیز در یک حمله غافلگیرانه به یک پایگاه نظامی ارتش نیجریه در شهر ˈمایدوگوریˈ مرکز استان بورنو تلفات و خسارت قابل توجهی به ارتش این کشور تحمیل کرده بود.

بوکوحرام که شورش های خود را از سال 2009 برای تشکیل یک کشور مستقل اسلامی در شمال نیجریه آغاز کرده است، متهم به کشتن چند هزار نفر از شهروندان این کشور است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: