واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

افشای تجمع اعتراضی درهنگ کنگ

دولت مرکزی چین از حادثه ای که درمقابل اداره مرکزی نظامی این کشور درهنگ کنگ پدید آمده ابراز نگرانی کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، روزنامه ˈچاینا دیلیˈ روز پنجشنبه درخبری سربسته نوشت چند نفر از اهالی هنگ کنگ به زور راه خود را به سمت پادگان و اداره مرکزی ارتش خلق چین دراین منطقه تغییر داده و درمقابل آن تجمع کرده اند.

این روزنامه توضیح بیشتری درباره علت این رویداد نداده اما آورده است که این افراد به هشدارهای مامورانی که درحال انجام وظیفه بوده اند توجه نکرده اند.

ظاهرا این حادثه یک هفته قبل اتفاق افتاده اما رسانه های چین اکنون آن را افشا کرده اند.

درهمین حال دولت محلی هنگ کنگ گزارش کرده که پلیس این منطقه دو نفر از کسانی را که مقابل پادگان ارتش چین تجمع کرده اند بازداشت کرده است.

بیانیه دولت محلی با اشاره به اینکه این پادگان نمادی از حق حاکمیت محسوب می شود، می افزاید مراکز نظامی چین در هنگ کنگ تحت حفاظت قانون است و کسانی که این قانون را نادیده بگیرند مجازات خواهند شد.

مهرماه امسال برخی منابع رسانه ای در منطقه از خیز برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا برای برهم زدن شرایط در این بندر مالی و اقتصادی در جنوب چین خبر داده بودند.

آمریکا براین باوراست که چین اجازه برگزاری انتخابات آزاد را برای تعیین ریاست اجرایی این منطقه درسال 2017 میلادی نمی دهد درصورتی که هنگ کنگ دارای خودمختاری عالی است.

وزارت خارجه چین درچند نوبت خواستار مداخله نکردن آمریکا و انگلیس درامور هنگ کنگ شده است.

دربیانیه های وزارت خارجه چین آمده که همه چیز دراین منطقه براساس قانون اساسی انجام می شود هرچند که این منطقه ازحق خودمختاری برخوردار است.

از نظر کارشناسان تحرکات تازه آمریکا درهنگ کنگ و تایوان بخشی از راهبرد این کشور برای برهم زدن توازن موجود در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و درجهت مهار چین است.

به گفته آنان، بخشی ازاین راهبرد براین اساس تنظیم شده که دولت چین با مسایل داخلی درگیر و ذهنش مشغول حفظ تمامیت ارضی و اختلاف های سرزمینی شود.

ˈکلیفور هارتˈ سرکنسول آمریکا در هنگ کنگ و ماکائو از جمله کسانی است که چین را با اظهارات خود درباره انتخابات آتی هنگ کنگ بسیار عصبانی کرده است.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چندی قبل نوشت: او بیش از حد به هنگ کنگ و مسایل داخلی آن علاقه نشان می دهد و زیاد حرف می زند.

این نشریه می افزاید، این شخص که از ماه جولای این سمت را بر عهده گرفته پیام هایی را درباره امور سیاسی هنگ کنگ در جامعه مطرح می کند.

ˈسونگزی ˈ کمیسیونر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ از همین رو به او هشدار داده که مراقب فعالیت ها و اقداماتش باشد.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز تاکید کرد آمریکایی ها به دنبال القای دمکراسی مورد نظر خود در هنگ کنگ هستند اما کاری از پیش نخواهند برد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: