واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

ترانزیت 9میلیون تن کالا از مرزهای کشور

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد:طی 9 ماهه سال جاری، بیش از 9 میلیون و 9 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6.2 درصد افزایش دارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، محمدجواد عطرچیان اظهار داشت :آمار فعالیت در دوره یاد شده نشان می دهد بالغ بر هشت میلیون و 636 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل 96 درصد از طریق جاده و 372 هزار تن معادل چهار درصد از طریق راه آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، ترانزیت جاده ای 10 درصد رشد نشان می دهد.

به گفته این مقام مسئول ، از مجموع کالاهای ترانزیت شده، سه میلیون و 938 هزار تن مواد نفتی و پنج میلیون و 70 هزار تن ، مواد غیرنفتی بودند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

وی افزود: مطابق گزارش دوره 9 ماهه امسال ،از میان مرزهای کشور پرویزخان با دو میلیون و 848هزار تن معادل 32 درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود و پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان و باشماق در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان گفت : بندر امام در زمینه خروج کالا از کشور با سه میلیون تن معادل 33 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، لطف آباد و سرخس در رده های بعدی قرار دارند.

وی ، بیشترین حجم رفت وآمد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و اظهار داشت : تعداد 398 هزار دستگاه کامیون نسبت به انجام سفرهای ترانزیتی برای حمل کالا مبادرت ورزیدند که 222 هزار دستگاه معادل 56 درصد توسط کامیون های ایرانی و بقیه مربوط به سایر ملیت ها بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: