واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵

آمریکا بزرگترین تهدید صلح جهان

براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ، آمریکا به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی در رتبه اول قرار دارد.
به گزارش تدبیر24 ‌به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این نظرسنجی که در 65 کشور جهان برگزار شد، نشان داد احساسات مخالف علیه آمریکا چه در کشورهای همپیمان واشنگتن و چه کشورهای معارض آن، میانگین بالایی را ثبت کرده است،چنانکه شمار زیادی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح در جهان است.

این نظرسنجی اعلام کرد میزان تایید این مساله در برخی کشورهای همپیمان آمریکا از جمله کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی مانند یونان به 45 درصد و در پاکستان به 44 درصد می‌رسد.

براساس این نظرسنجی، افکار عمومی در کشورهای آمریکای لاتین و یا اتحادیه اروپا بسیار مثبت نبوده است به طوری که آمریکا در راس لیست تهدیدات علیه صلح جهانی قرار گرفته است و 37 درصد از شرکت کنندگان مکزیکی، 29 درصد مردم برزیل و 24 درصد مردم پرو مساله را تایید کردند.

آمریکا طی سال‌های گذشته بویژه با گسترش حملات نظامی علیه کشورهای مختلف جهان به بهانه مبارزه با تروریسم وجهه خود را نزد ملت‌های جهان تاحد قابل توجهی از دست داده است. جنگ آمریکا علیه تروریسم و حملات غیر قانونی پهپادهای سازمان اطلاعات آمریکا که موجب کشته شدن هزاران تن از مردم بی‌گناه شده و علاوه بر آن عملیات جاسوسی و شنود مکالمات و رسوایی‌های پس از آن، آمریکا را منبع‌ ترس و وحشت ملت‌های جهان قرار داده است.

نتایج این نظرسنجی جدید بسیار تعجب برانگیز نیست به ویژه اینکه خود آمریکایی‌ها نیز معتقدند نفوذ و قدرت این کشور نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: