واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰

کشف بقایای یک ویلای رومی

بقایای یک ویلای رومی 1900 ساله در بلغارستان کشف شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، بقایای این ویلا که با استفاده از سنگ مرمر سفید ساخته شده در جریان کاوش‌های یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در محوطه‌ی تاریخی در حومه‌ شهر مشهور تاریخی «سوزوپل» کشف شد.

به گزارش هریتیج‌کی، در بقایای این ویلا که پیش از کشف توسط باستان‌شناسان بخشی از آثار تاریخی آن توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به سرقت رفته علاوه بر صدها اثر تاریخی شامل سلاح، زیورآلات و ظرفهای سنگی به همراه یک موزاییک بزرگ رومی نیز کشف شده‌اند که در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

سوزوپول که در سواحل بلغارستان در دریای سیاه واقع شده در سال 330 پیش از میلاد توسط رومیان بنا نهاده شد و تا کنون در آن آثار تاریخی زیادی از دوران پیش از ورود مسیحیت و پس از آن کشف شده‌اند.

کشف ویلای رومی در سوزوپل در شرایطی صورت می گیرد که در روزهای پایانی سال 2012 نیز در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان موزه ملی بلغارستان در بقایای این شهر تاریخی بقایای یک معبد یونانی که با استفاده از قطعات بزرگ سنگ احداث شده و در نزدیکی حصار سوزوپل قرار دارد کشف شد. این معبد به یکی از خدایان مردمان تمدن یونان باستان بنام «پاسدیون» که از وی به عنوان «خدای دریاها» نام برده می‌شود تعلق دارد.

هرچند بلغارستان کشوری غنی از نظر داشتن محوطه‌های تاریخی است، اما بیش‌تر محوطه‌های این کشور بدون حفاظت به حال خود رها و به منبع درآمد قاچاقچیان آثار تاریخی تبدیل شده‌اند.

کارشناسان برآورد کرده‌اند در بلغارستان هزاران نفر به کاوش غیرقانونی در محوطه‌های تاریخی و قاچاق آثار کشف‌شده مشغول هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

پروژه‌ی کاوش در محوطه‌ی تاریخی محل کشف ویلای رومی برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: