واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

بدهی صندوق بازنشستگی کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یازدهم صندوق بیمه بازنشستگی کشوری را در حالی تحویل گرفت که طبق برآورد بودجه سال جاری، 2845 میلیارد ریال به این صندوق بدهی داشت.
به گزارش تدبیر24 علی ربیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با این وجود، جهت ایجاد تعاونی های چند منظوره مبلغ یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای پنج هزار تعاونی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ارتقا سطح رفاه بازنشستگان کشوری مبلغ یکهزار میلیارد ریال وام ضروری برای 80 هزار نفر از بازنشستگان کشوری با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از سوی دیگر به منظور اجرای ماده 101 قانون استخدام کشوری برنامه جامع تاسیس و راه اندازی بانک امیرکبیر در دست اقدام است. همچنین هفتمین مرحله ازپرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری به بیش از 570 هزار بازنشسته پرداخت شد.

ربیعی با اشاره به بیمه طلایی بازنشستگان، اظهار داشت: در گذشته بیمه طلایی فقط برای بازنشستگان انجام می شد اما طی فعالیت دولت یازدهم و به منظور رفاه حال بازنشستگان و خانواده هایشان بیمه طلایی برای 2 میلیون و 500 هزار نفر از بازنشستگان و افراد تحت تکفل اجرایی شد لذا تمام مراحل بیمارستانی بازنشستگان کشوری در سراسر کشور به طور رایگان صورت می گیرد.



** بیمه روستایی

ربیعی در خصوص بیمه روستایی، گفت: در بخش بیمه روستایی نیز پذیرش بیمه اجتماعی کشاورزان حاشیه شهرها از مهر ماه 92 در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آغاز شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،براین اساس کشاورزان اعم از ساکن در روستا یا مناطق عشایر و شهرها به شرط آنکه هنگام شروع به عضویت در صندوق مشمول بیمه اجباری نزد سایر صندوقها و سازمان های بیمه ای اجتماعی نباشند ، می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شوند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور وصول وجوه حق بیمه و انتقال به موقع درآمدها صرفه جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان در مراجعه به بانک ها و ایجاد تسریع و تسهیل در امور بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر صندوق اقدام به راه اندازی سراسری سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی اطلاعات (دما) در سایت خود به نشانی www.roostss.ir کرده که این نرم افزار علاوه بر این قابلیت در فضای اینترنت در بستر تلفن همراه از طریق ارسال کد ملی با شماره مرکز پیام 300027 نیز آماده خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همین حال در اجرای بند 93 ماده واحده قانون بودجه سال 1392 مبنی بر بیمه کردن زنان خانه دار روستایی و عشایری متقاضیان عضویت می توانند با رعایت تشریفات قانونی و شرایط عضویت در صندوق با پرداخت پنج درصد حق بیمه در یکی از سطوح در آمدی مصوب در سال 1392 از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بهره مند شوند.

ربیعی در پایان افزود: حقوق و مستمری از کارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش صندوق بیمه روستایی هم در مهرماه نسبت به سال قبل به میزان 20 درصد افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: