واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
علی نصیریان:

دانش هنرمندان به روز شود

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: دانش و آموزش هنرمندان، فعالان عرصه فرهنگ و حتی بدنه مدیریت باید به روز شود.
به گزارش تدبیر24 علی نصیریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: وقتی هنرمندان و مدیران ما در یک سطح از دانش روز و فعالیت های فرهنگی اطلاع داشته باشند بدون شک بر تولید آثار روزآمد و داد و ستد فرهنگی تاکید بیشتری دارند چرا که می دانند آثار آنها در قیاس با نمونه های بین المللی از نظر فنی چیزی کم نخواهد داشت.

وی افزود: وقتی دانش روزآمد با پیشینه و عقبه فرهنگی ملتی مانند ایران گره بخورد مسلم است که کیفیت آثار تولید شده می تواند مرزهای جغرافیایی کشور را پشت سر بگذارد و به عنوان یک اثر جهانی با هویت و شناسنامه ایرانی در سطحی فراتر از مرزهای داخلی کشور دست به فرهنگ سازی و جریان سازی بزند.

کارگردان نمایش «سلطان و سیاه»با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره هایی مانند تئاتر و فیلم فجر و حضور هنرمندان بین المللی در این رخدادها گفت: مسوولان و هنرمندان تلاش کنند تا مناسبات فرهنگی را سنگ بنای رخدادهای هنری کشور قرار دهند.

نصیریان فرهنگ و مناسبات پیرامون آن را نخستین سنگ بنای حرکتی در تمامی فعالیت ها و اقدامات مسوولان، هنرمندان و عموم مردم دانست و تصریح کرد تاریخ به ما نشان داده که هر زمان به فرهنگ به عنوان اصل نخست هر اقدامی توجه کرده ایم نتیجه آن فعالیت ها بدون شک بیشترین تاثیرگذاری و جریان سازی را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: وقتی درباره ایران صحبت می کنیم در حقیقت درباره کشوری با پیشینه عظیم فرهنگی حرف می زنیم که در طول تاریخ می توانیم رد پای همه اقدامات فرهنگی و هنری آن را در تمامی زمینه ها به ویژه ادبیات و شعر رصد کنیم و اگر امروز فرهنگ و تمدن ایران مورد احترام جهانیان است به دلیل همین پیشینه ای است که گذشتگان ما بر آن اهتمام داشته اند.

بازیگر نمایش «مهمان ناخوانده از نیویورک» خاطرنشان کرد: امروز هم بر هنرمندان، مسوولان ومردم کشور ما امری واجب است تا برای آیندگان میراثی در خور و شان نام ایران باقی بگذارند و این میسر نمی شود جز آنکه در هر اقدامی از عقبه فرهنگی و معرفتی خود بهره ببریم و در زمانه حاضر سعی کنیم تا داشته های هویتی و ملی خود را از طریق فعالیت های فرهنگی به تمام جهان صادر کنیم.

نصیریان برگزاری جشنواره های معتبر بین المللی مانند تئاتر فجر، جشنواره نمایش های آیینی سنتی و فیلم فجر را بستری مهم برای داد و ستد فرهنگی میان هنرمندان ایرانی و مهمانان و هنرمندان بین المللی حاضر در این رویدادها دانست و تاکید کرد: بدون شک تولیدات فرهنگی و هنری نه تنها شناسنامه ای از هویت ملی و ایرانی ما را با خود به همراه دارد بلکه می تواند رسول فرهنگی ملت ایران در اقصی نقاط جهان باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: