واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰

شکار زمستانه ممنوع

کارشناس مسوول آبزیان و حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مردم خواست از شکار زمستانه وحوش و پرندگان مهاجر نزدیک مناطق مسکونی خودداری کنند.
به گزارش تدبیر24 بهروز جعفری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کاهش دما در ارتفاعات استان آن قدر افت نداشته تا وحوش را با مشکل کمبود غذا مواجه کند، ولی انتظار می رود که در صورت مشاهده گونه های حیات وحش نزدیک روستاها، از آنها حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به این که اوج مهاجرت پرندگان از مناطق سرد سیبری به آبگیرهای استان برای توقف بین راهی و زمستان گذرانی در ماههای دی و بهمن است، افزود: لازم است از شکار پرندگان مهاجر نیز خودداری شود.

جعفری درباره صدور پروانه شکار چهارپا در شش ماهه دوم امسال بویژه فصل زمستان، گفت: از شکارچیان درخواست می شود،حتما طبق مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست عمل کنند.

جعفری افزود:

وی با بیان اینکه از دو سال قبل این اداره کل به علت کاهش جمعیت چهارپایان، برای شکار چهارپا در مناطق آزاد استان مجوز صادر نکرده بود، اظهار کرد: امسال برای شکار 13 راس چهارپا در مناطق آزاد استان مجوز صادر شده است.

در استان خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و دو پارک ملی سالوک و ساریگل، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم با گستره 194 هزار و 141 هکتار تحت مدیریت حفاظت محیط زیست جود دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: