واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کاهش مصرف نمک و روغن در تغذیه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به روند رو به گسترش بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان و دیگر بیماری‌های مشابه، اولویت امسال هفته بسیج تغذیه را تأکید بر کاهش مصرف نمک و روغن قرار داده‌ایم.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا - منطقه فارس، دکتر محسن مقدمی بهبود شیوه زندگی و اصلاح الگوی مصرف غذایی با هدف کاهش عوامل خطر تغذیه‌ای و تأکید بر کاهش مصرف قند، نمک و چربی را از اولویت‌های هفته بسیج تغذیه ذکر کرد.

این پزشک متخصص، گفت: برنامه بسیج آموزش همگانی تغذیه در قالب برنامه ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه در برنامه پنج ساله پنجم، همه ساله به مدت یک هفته در حوزه معاونت بهداشتی اجرا می‌شود و هفته بسیج آموزشی همگانی تغذیه در سال جاری با عنوان کاهش مصرف نمک و روغن از امروز آغاز شده و تا 21 دی ماه ادامه خواهد داشت.

مقدمی گفت: با برنامه‌ریزی بعمل آمده تمامی سازمان و ارگان‌های موثر در ارتقاء سواد و دانش تغذیه‌ای از جمله اداره آموزش و پرورش، معاونت امور فرهنگی شهرداری شیراز، سازمان صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، کارخانه‌های تولید کننده موادغذایی، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، در اصلاح الگوی غذایی مخاطب خود با این معاونت همکاری می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع‌های مختلف، روزهای هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه با نام‌هایی همچون صنعت و کاهش مصرف نمک و روغن در غذاهای فرآوری شده، تغذیه و پیشگیری از فشارخون، ذائقه سازی در کودکان برای شکل‌گیری عادت غذایی صحیح، دانش آموزان سالم و میان وعده‌های سالم، انتخاب و مصرف صحیح روغن، انتخاب و مصرف صحیح نمک و سلامت و تغذیه در خارج از منزل، نام‌گذاری شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: