واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۳۲۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
دكتر الهه كولايي نماینده اسبق مجلس

نمي‌توان باب مراوده با جهان را بست

در اين زمينه وظيفه مجلس اعمال نظارت بر اين نوع رفتار‌ها و رفت و آمدهاست. اگر مشكلي به وجود آمد دستگاه تقنيني و دستگاه اجرايي بايد بتوانند در تنظيم روابط خود كه در قانون اساسي به وضوح بدان اشاره . . .

تدبیر24 : سیاست خارجی و اقدامات دیپلماتیک سازوکار حرفه‌ای مختص به خود را دارد و هر کس بخواهد وارد این عرصه شود باید توانمندی‌های لازم را داشته باشد. تنظيم روابط خارجي ایران در صحنه بین‌الملل بر عهده دستگاه ديپلماسي كشور است كه بايد بر اساس قواعد حقوق بين‌الملل و آداب كنسولي رفت و آمد هيات‌هاي ديپلماتيك را مديريت كند.

همچنین بايد دانست كه وزارت خارجه تاييد‌كننده صلاحيت گروه‌ها و افراد مختلف براي سفر به ايران است. بي‌ترديد براساس قانون، اين نهاد است كه مي‌تواند حضور گروه‌ها و افراد را در كشور مورد ارزيابي قرار دهد و به واسطه اين وظيفه است كه اين وزارتخانه مسئوليت پيدا مي‌كند ورود افراد و گروه‌ها را به كشور برنامه‌ريزي كرده و هماهنگي‌هاي لازم را با سازمان‌ها و نهادهاي مختلف انجام دهد. اگر در يك مورد به هر ترتيب مشكلاتي به وجود آمده باشد، مانند سفر هيات اروپايي كه ظاهرا هيچ نهادي هم مسئوليت آن را برعهده نگرفته است، اين بدان معنا نيست كه كشور در روابط خود با ديگر كشورها تجديد نظر كرده و به يك معنا باب مراوده را با ديگر كشورها ببندد.

در اين زمينه وظيفه مجلس اعمال نظارت بر اين نوع رفتار‌ها و رفت و آمدهاست. اگر مشكلي به وجود آمد دستگاه تقنيني و دستگاه اجرايي بايد بتوانند در تنظيم روابط خود كه در قانون اساسي به وضوح بدان اشاره شده است، مشكل به وجود آمده در سياست خارجي را برطرف كنند. در شرايط كنوني بستن فضاي ارتباط با جامعه جهاني به ويژه با توجه به تحولاتي كه به واسطه روي كار آمدن دولت اعتدال در كشور ايجاد شده و آثار مثبت رويكرد اعتدال و تعامل سازنده با جهان، اين نوع رفتارها نه تنها به نفع كشور نيست بلكه مي‌تواند خسارت‌هايي را نيز در پی داشته باشد. مطمئنا هم جمهوري اسلامي ايران توانايي‌هاي قابل عرضه در محيط بين‌المللي دارد و هم نيازهاي كشورهاي گوناگون جهان در اين تعامل قابل توجه است.

بنابراين رفتارهايي كه نشانگر تندروي است در حال حاضر پاسخگوي نياز‌هاي كشور نيست و باید براي به وجود نيامدن اتفاقاتي مانند حاشيه‌هاي سفر هيات اروپايي به تهران لازم است نهادهاي مرتبط به اين قضيه با وزارت خارجه كه مسئول اصلي هماهنگي بين نهادهاست، تعامل لازم را انجام دهند. بايد دانست كه نمي‌توان با رويكردهايي كه نشان از تندروي در سياست خارجي دارد، در اين زمينه گام‌هاي درستي را بر اساس منافع ملي برداشت.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
payam
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
1
0
آره شما راس میگی فقط مشکلمون همینه رابطه چه با جنس مخالف چه با دشمن مخالف شما ها هم که همتون دنبال همینین غیر این دغدغه دیگه ندارین
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of)
تو اصلا میفهمی چی میگی؟ اینا فقط مشکلشون رابطه با جنس مخالفه؟ تربیت داری تو؟ دین داری احیانا؟ یعنی همه نشستن دارن فکر میکنن که با جنس مخالف چطوری رابطه داشته باشدبعد فقط تو دغدغه مشکلات مملکت رو داری دیگه؟ در مورد دشمن مخالف هم بشنو این نصیحت رو: بابا دور خودمون که نمیتونیم سیم خاردار بکشیم. امثال تو فقط میخوان خودشون تو دنیا زندگی کنن. همه بمیرن که شماها باشید؟ کسی که اینطوری فکر کنه آخرش همه میمونن و اونه که باید بره.
نظر شما: