واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

مصرف نمک دریایی تأیید نشده

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی استان مرکزی گفت: مصرف نمک دریایی از سوی وزارت بهداشت تأیید نشده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، عبدالرضا بادرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع غذایی برای تولید محصولات باید فرمول ساخت خود را به اداره نظارت ارائه بدهند تا بعد از کارشناسی براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی، پروانه ساخت اعطا شود.

وی تصریح کرد: از سال 1391 در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مصوب شد که صنایع غذایی، مصرف نمک و روغن خود را کاهش دهند و در قبال این همکاری تشویق‌هایی نیز صورت خواهد گرفت ولی برخی واحدها اذغان داشتند که کاهش این مواد، کیفیت محصول را پایین می‌آورد و از انجام آن ممانعت کردند اما برخی نیز این قانون را رعایت کردند.

بادرستانی، اطلاع‌رسانی به مردم را عامل مهمی در تغییر سبک زندگی و روش تغذیه‌ای دانست و گفت: باید اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گیرد تا خود تشخیص دهند که محصول خوب کدام است. مردم باید خود متوجه باشند که برای سلامت خود از نمک تصفیه شده استفاده کنند و مصرف روغن را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: 250 کارخانه صنایع غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی در استان فعال است که 33 واحد در تولید محصولات خود از نمک استفاده می‌کنند و 15 واحد مواد قندی و شکر مصرف می‌کنند. از این تعداد صنایع فعال در استان، 6 محصول سیب سلامت دریافت کرده‌اند و همچنین کارخانه‌هایی مانند کارخانه آرد، تولید خود را با استفاده از آهن و اسید فولیک غنی می‌کنند.

یوسف علیزاده، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: این اداره در حوزه سلامت، آموزش‌هایی ارائه داده است و امروز 46 مراقب سلامت در مدارس استان برنامه‌هایی را در این راستا اجرا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال با همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده، طرح تغذیه میان‌ وعده در مدارس ابتدایی اجرا شده است.

علیزاده افزود: در مقاطع راهنمایی و متوسطه، طرح سالم‌سازی بوفه مدارس را اجرا کردیم اما مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که بسیاری از دانش‌آموزان صبحانه مصرف نمی‌کنند که لازم است برای فرهنگ سازی در حوزه تغذیه خانوارها نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: 102 بوفه در این طرح به‌سازی شدند اما به پایگاه سلامت تبدیل نشدند و تنها 5 بوفه در حد استاندارد فعالیت دارند و علاوه براین اقدامات،‌ حداقل هفته‌ای یکبار نیز میوه در مدارس برای مصرف دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: