واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵

تجمع 10هزار نفری مخالفان دولت اوکراین

بیش از 10 هزار تن از مخالفان دولت اوکراین روز یکشنبه در مرکز کیف تجمع کردند تا اولین تظاهرات بزرگ در سال جدید میلادی را برگزار کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه از کیف، این تظاهرات در حالی انجام شد که اعتراض مخالفان به تصمیم دولت اوکراین برای عدم امضای توافق نامه تجارت با اتحادیه اروپا وارد هفتمین هفته خود شد.

رهبران مخالف دولت اوکراین از مخالفان خواسته اند تا به حضورشان در میدان استقلال کیف برای اعلام مخالفتشان با سیاست های دولت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری این کشور ادامه دهند.

ویتالی کلیتچکو یکی از رهبران مخالف دولت اوکراین گفت: مقامات دولت وانمود می کنند که نمی توانند صدای ما را بشنوند.می دانم که برای ما سخت است اما ما قدرت کافی برای پیروزی داریم.

از زمان تصمیم یانوکوویچ برای عدم امضای توافق نامه تجارت با اتحادیه اروپا و نزدیک تر شدن به روسیه، مخالفان در کیف و شهرهای دیگر اوکراین دست به تظاهرات زدند که این مسئله بن بست سیاسی را در این کشور ایجاد کرده است. این درحالی است که خشونت پلیس اوکراین نیز بیشتر خشم مخالفان را برانگیخت.امتناع رئیس جمهوری اوکراین از امضای توافق نامه تجارت با اتحادیه اروپا موجی از اعتراض ها را در میان معترضان اوکراینی به همراه داشت.این درحالی است که معترضان اوکراینی،یانوکوویچ را به تلاش برای نزدیک تر شدن به روسیه متهم کرده اند.

این اعتراض ها تنش های سیاسی در اوکراین به وجود آورده است به طوری که مخالفان استعفای رئیس جمهوری و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شده اند.

میکولا آزاروف نخست وزیر اوکراین پیشتر درجمع حامیان دولت گفت: هر مناقشه و تنشی هرچند سخت ترین نیز باشد فقط از طریق میز مذاکره حل خواهد شد. اجازه بدهید مردم به سرکارهای خود بازگردند و همه چیز به روال عادی خود بازگردد.

کلیتچکو خاطر نشان کرد:اعتراض های جدید مخالفان پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی از سر گرفته می شود. ما خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی هستیم که در میدان استقلال بازداشت شده اند. همچنین می خواهیم شاهد این باشیم که تمامی عاملان خشونت علیه معترضان در میدان استقلال مجازات شوند.

وی همچنین از طرح هایی برای اعلام اعتصاب عمومی در اوکراین خبر داد. وی گفت که اگر مقامات اوکراین به حرفهای مخالفان گوش ندهند اعتصاب سراسر اعلام خواهد شد. این رهبر مخالفان افزود: مطمئن هستم که ما مقامات دولت را مجبور خواهم کرد تا حرفهای شهروندان را به حساب بیاورند.

همچنین آرسنی یاتسونیک دیگر رهبر مخالفان در اوکراین از معترضان خواست تا به اعتراض های خود در مرکز کیف ادامه دهند. وی افزود: امسال برای ما سخت خواهد بود. ما باید به اعتراض ها خود در کیف ادامه دهیم.

این در حالی است که معترضان در تظاهرات امروز از عزم خود برای ادامه حضور در خیابان ها به نشانه اعتراض به دولت اوکراین خبر دادند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: