واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

رد آزادی رئیس سابق ستاد ارتش ترکیه

دادگاهی در ترکیه درخواست آزادی ˈ ایلکر باشبوغ ˈ رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این کشور را رد کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از رسانه های محلی ترکیه، باشبوغ به اتهام اقدام به براندازی دولت ترکیه به همراه شماری دیگری از افسران بلندپایه ، روزنامه نگاران و دانشجویان به حبس ابد محکوم شده است.

این درحالی است که دادگاه قانون اساسی ترکیه روز گذشته حکم آزادی سه نفر دیگر از نمایندگان کرد این کشور را صادر کرد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه در پی درخواست وکلای مدافع ˈفیصل ساری یلدز ˈ، ˈکمال آک تاش ˈ و ˈسلما ارماکˈسه نماینده حزب صلح و دمکراسی درمجلس ملی ترکیه که باتهام دست داشتن درجرایم شاخه های شهری ˈپ.ک.ک ˈ زندانی بودند،حکم آزادی آنان را صادر کرد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه هفته گذشته نیزˈ گلسر یلدرم ˈ و ˈ ابراهیم آیحان ˈ دو تن دیگر از نمایندگان کرد مجلس ملی این کشور را که به اتهام همکاری با شاخه غیر نظامی ˈپ.ک.کˈ موسوم به ˈک.ج.کˈ در زندان به سر می بردند، آزاد کرد.

این دو نماینده مجلس ملی ترکیه در حالی آزاد شدند که دادگاهی، پیش تر درخواست وکلای این نمایندگان را برای آزادی موکلشان رد کرده بود.

براساس حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه، به علت آنکه مدت دستگیری این دو نماینده از حد معمول فراتر رفته و این امر حق انتخاب شدن آنان به نمایندگی مجلس را نقض کرده است، حکم آزادی آنان صادر می شود.

دادگاه قانون اساسی ترکیه پیشتر نیز شکایت ˈمصطفی بالبایˈ و ˈخبرآلˈ نمایندگان زندانی حزب جمهوریخواه خلق را در این زمینه رسیدگی و به نقض حقوق این نمایندگان به علت طولانی شدن مدت محاکمه و زندان آنهاحکم داده بود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: