واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵

جشنواره بین المللی میزبان آثار ایران

دو جشنواره بین المللی فیلم مسکو و داکا قرار است در روزهای آینده میزبان آثاری چون هیس، دخترها فریاد نمی زنند، سر به مهر، تاوان و کبریت سوخته باشند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا از بیستم دی ماه به مدت 9 روز در بنگلادش برگزار می شود، تعدادی از فیلم های ایرانی دربخش های مختلف آن روی پرده می روند.

براین اساس در بخش مسابقه آسیا - استرالیا فیلم های هیس! دخترها فریاد نمی زنند، ملاقات با لیلا، دربند و پرویز از ایران حضور دارند.

در حاشیه این جشنواره آیین بزرگداشتی برای اصغر فرهادی برگزار می شود و 4 فیلم کارنامه وی از جمله رقص در غبار، شهرزیبا، چهارشنبه سوری و درباره الی روی پرده می روند.

همچنین یک بخش کودک در جشنواره داکا وجود دارد که ایران در آن سه فیلم را به عنوان نماینده دارد. آدامس خروس نشان به کارگردانی مریم میلانی از مهمترین آنها است.

در بخش سینمای جهان نیز نام چند فیلم ایرانی به چشم می خورد. خوابم میاد ساخته رضا عطاران، ندارها به کارگردانی محمدرضا عرب و در انتظار معجزه ساخته رسول صدرعاملی، ملکه ساخته محمدعلی باشه آهنگرو سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست نیز در بخش سینمای معناگرای این دوره از جشنواره روی پرده خواهند رفت.

همچنین فیلم سینمایی سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست در بخش رقابتی فیلم های معناگرا سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا روی پرده می رود.

جشنواره داکا توسط انجمن فیلم رینبو سازماندهی شده که در راستای ارتقای فرهنگ سینمای پاک در بنگلادش و به منظور بزرگداشت جریان جهانی فیلم و اموراجتماعی مرتبط با آن بوده که فعالیت خود را از سال 1977 آغاز کرده است.

این فیلم سینمایی 23 دی ماه ساعت 17 و 30 دقیقه در سالن موزه ملی صوفیه کمال داکا به نمایش گذاشته خواهد شد.

لیلا حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی بازیگران سر به مهر هستند.این فیلم داستان دختری است که از نماز خواندن در جمع خجالت می کشد.

همچنین در ادامه حضور موفق سینمای ایران در عرصه بین الملل، امیر حسین شریفی برای سومین بار با دو فیلم تاوان و کبریت سوخته در جشنواره فیلم های پلیسی مسکو 2014شرکت می کند.

فیلم کبریت سوخته به تهیه کنندگی امیر حسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی و بازیگرانی چون شاهرخ استخری، نیما شاهرخ شاهی، عنایت بخشی، لیلا اوتادی، سارانازپرور، سارا خوئینی ها ونیز فیلم تاوان به تهیه کنندگی امیر حسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی و بازیگرانی چون سعید نیک پور، نیما شاهرخ شاهی، بهاره افشاری، سارا نازپرور، پوریا پور سرخ به جشنواره فیلم های پلیسی مسکو 2014 راه پیدا کردند.

امیرحسین شریفی به خاطر فیلم تب برفکی جایزه بهترین تهیه کنندگی را از همین جشنواره سال قبل دریافت کرد ، وی تاکنون هشت فیلم در دو دوره قبل جشنواره در بخش مسابقه داشته ودرهر دو دوره جایزه بهترین تهیه کنندگی را از آن خود کرده است.

شریفی که مدتی است از سینما کناره گیری کرده و بیشتر فعالیت خود را حوزه تلویزیون متمرکز بود به تازگی پس از راهیابی فیلم کبریت سوخته به جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش سینمایی آن را نیز دریافت کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: