واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

پروژه های ورزشی کرمانشاه در خواب

وزیر ورزش و جوانان فردا (پنجشنبه 19 دی) به کرمانشاه سفر می کند، استانی که خواب و خاموشی پروژه های ورزشی اش را فراگرفته و از مقام عالی وزارت التماس دعا دارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، در میان مصوبه های گذشته، 86 پروژه در بخش زیرساخت های ورزشی برای استان کرمانشاه تعریف شده است که از این شمار 53 پروژه در رکود و ایستایی کامل به سر می برد و کار اجرایی 23 پروژه دیگر به صورت کج دار و مریز ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه دلیل اصلی خواب ماندن پروژه های ورزشی استان کرمانشاه را نبود اعتبار و بودجه اعلام کرد.

ˈعباس امانی شهرکˈ با ابراز امیدواری نسبت به گشایش در حوزه اعتبارات این مجموعه و با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه، گفت: در صورتی که اعتبار برسد، اولویت را بر تکمیل طرح های نیمه تمام متمرکز خواهیم کرد، طرح هایی که سالهاست از رنج بی پولی و خلع ید پیمانکاران متعدد رنج می برد.

در ادامه نگاهی به مهم ترین طرح های ورزشی نیمه تمام استان خواهیم کرد:



* ورزشگاه 15 هزار نفری؛

امانی در این باره گفت: این پروژه در زمره طرح های ملی تعریف شده و به دلیل تخصیص ناقص اعتبارات چندین سال نیمه تمام مانده است.

وی گفت: تا پایان سال گذشته 85 درصد از این ورزشگاه ساخته شد ولی برای اتمام کار به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 25 میلیارد ریال آن تاکنون هزینه شده و به عنوان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت شود.

وی افزود: برای ساخت محوطه، پارکینگ شرقی ورزشگاه که زمین آن از شرکت آبفا خریداری شده و سایر تاسیسات جنبی نیز لازم است 35 میلیارد ریال هزینه شود.

این در حالیست که محمد عباسی وزیر ورزش دولت قبل در آبان سال 90 در سفر به کرمانشاه وعده داده بود که این ورزشگاه تا 22بهمن همان سال یعنی سه ماه بعد به بهره برداری برسد.

مدیرکل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز چند ماه بعد به کرمانشاه سفر کرد و او هم از افتتاح این طرح ورزشی تا پایان خرداد سال 91 خبر داد اما هیچ یک از وعده های این مسوولان محقق نشد.



* سالن شش هزار نفری؛

یکی دیگر از پروژه های ورزشی استان کرمانشاه ساخت سالنی به گنجایش شش هزار نفر با کارکرد چند منظوره در محل دهکده المپیک شهر کرمانشاه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر رهبر انقلاب به استان بوده، افزود: این سالن که با عنوان ˈسالن ولایتˈ مشهور است، هم اینک نیاز به 190 میلیارد ریال دارد تا به بهره برداری برسد و مدتی پیش مسوول فنی و قراردادهای وزارت ورزش و جوانان در سفر به کرمانشاه وعده تخصیص 90 میلیارد ریال برای امسال را داد.

امانی گفت: این سالن در شرایط کنونی تنها هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چنانچه اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد، می توان امیدوار بود که در روند ساخت آن شتاب خوبی حاصل شود گرچه اکنون کارهایی چون گودبرداری، فونداسیون و کارهای مربوط به کف سالن انجام شده اما لازم است که وزارتخانه به این پروژه مهم توجه ویژه داشته باشد.

وی گفت: این سالن چند منظوره دارای برای ظرفیت نصب هفت هزار و 200 صندلی طراحی شده و قابلیت آن را خواهد داشت که میزبان مسابقات کشوری و بین المللی باشد.

امانی تاکید کرد که این توان وجود دارد که با تامین اعتبارات لازم، پروژه مذکور تا تابستان سال 94 به بهره برداری برسد.



* ایست دومین استخر قهرمانی کشور در تنگنای اعتبارات؛

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در مورد پروژه استخر قهرمانی واقع در محل دهکده المپیک که از آن به عنوان دومین استخر قهرمانی کشور بعد از استخر ورزشگاه آزادی تهران در کشور نام برد، گفت: تاکنون قسمت ابنیه ای این استخر و نیز دیوار کشی آن انجام شده و در حال ایجاد تاسیسات هستیم.

وی افزود: برای این پروژه تاکنون 60 میلیارد ریال هزینه شده است در حالی که سال گذشته مجموع اعتباری که بدین منظور از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان داده شد 18 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: سقف این سالن به صورت یک تکه اجرا شده است و بخش هایی مانند سکوی شیرجه، قهرمانی نیز در آن تعبیه و استخرهای تمرینی در کنار آن طراحی شده است.

امانی نیاز این پروژه برای تکمیل و نهایی شدن را 170 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود می توانیم آن را تا پایان سال 93 به بهره برداری برسانیم.



* سایر پروژه های ورزشی استان؛

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به طرح مطالعاتی دهکده المپیک اشاره کرد و گفت: پروژه های متعددی در این مصوبه تعریف شده که جملگی به دلیل نداشتن اعتبار بلاتکلیف مانده اند.

امانی افزود: در نقشه ساخت دهکده المپیک کرمانشاه، احداث زمین های تنیس و امکانات وابسته به آن دیده شده است.

وی گفت: افزون بر این هفت پروژه دیگر نیز در این دهکده تعریف شده که همه آنها را برای جذب سرمایه گذار به استانداری معرفی کرده ایم.

امانی گفت: در صدد هستیم تا اماکن ورزشی این دهکده را تفکیک اسنادی و انشعابی کنیم تا بدین ترتیب زمینه برای فروش این اماکن به بخش خصوص نیز فراهم شود.

وی گفت: اگر این 86 پروژه ورزشی در استان به بهره برداری برسد، بخش عظیمی از نیازهای سخت افزاری و تاسیساتی استان تامین می شود و بعد از آن بر روی احداث پروژه های اختصاصی ورزشی متمرکز خواهیم شد.



* ظرفیت های ورزشی استان کرمانشاه در یک نگاه؛

در استان کرمانشاه زمینه های مساعدی برای ترویج ورزش همگانی و قهرمانی وجود دارد به طوری که از ابتدای امسال تا پایان آبان، ورزشکاران کرمانشاه توانسته اند در آوردگاههای بین المللی و جهانی 11 مدال طلا، هفت نقره و 9 مدال برنز و در مسابقات آسیایی نیز 16 مدال طلا، 14 نقره و شش برنز کسب کنند.

در همین مدت 96 ورزشکار کرمانشاه به عضویت تیم های ملی در رشته های گوناگون ورزشی در آمده اند که همه این ظرفیت ها و افتخارات نشان می دهد که تخصیص اعتبارات بیشتر به حوزه ورزش این استان و انتظار خروجی های مفید برای ورزش ملی داشتن از آن بی دلیل نیست و امید است مورد توجه ویژه وزیر ورزش دولت یازدهم واقع شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: