واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

فرهنگ منبعث از عاشورا

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به آیین گرامیداشت سالگرد فتح میمک( عملیات ضربت ذوالفقار) تاکید کرد: ملت ایران فرهنگ شهادت طلبی را منبعث از فرهنگ عاشورایی می داند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، یادواره شهدای میمک فردا پنج شنبه (19 دی) در این منطقه عملیاتی در استان ایلام و با حضور آحاد مختلف مردم و مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.

عملیات غرورآفرین ضربت ذوالفقار 19 دی سال 1359 توسط مردم و عشایر ایل خزل، نیروهای ارتش و سپاه انجام و منجر به آزاد سازی بلندی های راهبردی میمک مشرف به شهر بغداد پایتخت عراق شد.

این عملیات که در جریان جنگ تحمیلی به وقوع پیوست، از نظر تلفات و خسارت وارده به ارتش بعثی صدام، گستره منطقه عملیاتی و فتح بلندی ها مشرف و حساس منطقه در نوع خود بی نظیر بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در پیامی به آیین گرامیداشت سالگرد فتح میمک (عملیات ضربت ذوالفقار) خاطر نشان کرد: تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی تجلی گاه رشادتها و دلاوریها ملت شریف ایران می باشد که با توصیف و یا بازخوانی آن می توان جلوه ها و زوایای پنهان بسیاری را متبلور و آشکار ساخت.

رئیس مجلس یادآور شد: آحاد این مردم قهرمان و شجاع در هر زمان و هر عرصه ای که نیاز به نقش آفرینی و حضور جانانه بوده با از خود گذشتگی و ایثار به این وظیفه خویش عمل کرده اند.

لاریجانی افزود: در حماسه دفاع مقدس که به عنوان سند مقاومت و پایداری ملت دلاور ایران در تاریخ ثبت شده، فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری بعنوان مهمترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی ثبت گردید.

وی در این پیام تاکید کرد: ملت ایران فرهنگ شهادت طلبی را منبعث از فرهنگ عاشورایی می دانند و بر همین اساس دفاع مقدس و تعلقات فکری و باطنی آن مطابق آموزه های فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی و از خود گذشتگی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: رزمندگان سرافراز سال های دفاع مقدس نیز در طول رویارویی با دشمنی که کشور را مورد تعدی خویش قرار داده بود بادرک و درایت نسبت به عاقبت اقدام خود که افتخار نیل به شهادت و جانبازی و یا حتی اسارت بود، گام در این راه عاشقانه گذاشتند و با حضور در جبهه نبرد حق علیه دشمن باطل نام خویش را جاودانه ساختند.

لاریجانی با گرامیداشت و تجلیل از این صحنه های غرور آمیز و پر افتخار و شهدای گرانقدر، بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و افتخارآفرینی های دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

رئیس مجلس یادآور شد که حماسه فتح میمک (عملیات ضربت ذوالفقار) در 19 دی 1359 با نقش آفرینی دلاورانه عشایر دلیر و سلحشور بویژه زنان و مردان قهرمان عشایر در عملیات آفندی جبهه میانی میمک همراه بود، و آیین بزرگداشت این روز، فرصت گرانبهایی است که با اهتمام به آن می توان این مجاهدت ها را بازخوانی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: