واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰

گفتگوی تلفنی کری با زیباری

جان کری وزیر خارجه آمریکا درگفتگوی تلفنی با ˈهوشیار زیباریˈ همتای عراقی خود٬ خواستار اتخاذ تدابیر سیاسی درجهت حمایت از تلاش های امنیتی دولت عراق در مبارزه علیه تروریسم شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از پایگاه خبری لبنانی النشره٬ جان کری در این گفتگو بار دیگر بر حمایت آمریکا از دولت عراق در مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی در استان الانبار واقع در غرب عراق تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر سیاسی در جهت حمایت از تلاش های امنیتی دولت این کشور و تقویت وحدت ملی در مقابله با چالشهای پیش روی عراق شد.

این درحالی است کهˈجو بایدنˈ معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز روز (دوشنبه) به منظور ابراز نگرانی کشورش از افزایش خشونت های گروهک تروریستی القاعده در عراق با ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر و ˈاسامه النجیفیˈ رئیس مجلس این کشور تلفنی گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی به همکاری اخیر ارتش عراق و نیروهای قبیله ای در استان الانبار واقع اشاره کرد و آن را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

آمریکا روز (دوشنبه) اعلام کرد که قصد دارد روند ارسال تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها به عراق را سرعت ببخشد. این درحالی است که واشنگتن اعزام مجدد نیرو به عراق را منتفی دانسته است.

برنامه پاکسازی عراق از نیروهای تروریست وابسته به القاعده و بازپس گیری شهرهای الرمادی و فلوجه در استان الانبار از لوث نیروهای یادشده در اولویت کاری دولت عراق قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: