واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

فعالیت 700قاضی زن در کشور

مدیر کل کارگزینی قضات قوه قضاییه با اشاره به فعالیت بیش از 9 هزار قاضی در کشورگفت: 700 نفرازاین تعداد قاضی را زنان تشکیل می دهند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، جواد عبداللهی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی این نهاد قضایی، افزود: تعداد یکهزار و 200 نفر از قضات، آزمایشی هستند که زیر دو سال خدمت می کنند.

وی اظهارداشت: 50 درصد قضات در 15 سال اخیر جذب شده اند و این نشان می دهد بدنه دستگاه قضا بدنه جوانی است.

عبداللهی سپس به تعداد پست های بدون تصدی اشاره کرد و گفت: هزار و 114 پست دادیاری بلاتصدی هستند که 500 پست بلا تصدی آن متعلق به تهران است.

وی اظهارامیدواری کرد که تا پایان سال 93 دراین نهاد هیچ پست بلا تصدی وجود نداشته باشد.

مدیر کل کارگزینی قضات قوه قضاییه با بیان اینکه براساس قانون در سال جاری 800 قاضی در قوه قضاییه جذب می شوند، گفت:در حال حاضر 9 دوره کارآموزی برگزار شده، هشت دوره دیگر در حال برگزاری است و بقیه نیز تا آخر سال برگزار می شود.

مدیر کل حوزه آموزش نیز در ادامه مراسم، گفت: آزمون کارآموزی قضاوت با حضور 16 هزار داوطلب در آبان ماه سال جاری برگزار شد که تعداد سه هزار و 400 داوطلب دانشگاهی و 439 داوطلب حوزوی در مرحله اول پذیرفته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عامری افزود: آزمون به سه صورت تستی، تشریحی و مصاحبه برگزار می شود که مرحله تشریحی روز جمعه بیستم دیماه خواهد بود.

وی اظهار داشت: 94 نفراز دانشگاهیان و 45 نفراز حوزوی ها که در مرحله اول پذیرفته شدند بخاطر کسب رتبه بالا بدون حضور در مرحله تشریحی به مصاحبه دعوت شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: