واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

بازدید هاگل از قوای هسته ای

وزیر دفاع آمریکا با دفاع از برنامه‌های ارتش برای ارتقاء قدرت بازدارندگی هسته‌ای آمریکا تاکید کرد که ارتقاء قدرت هسته‌ای در سی سال آمریکا نیازمند یک تریلیون دلار هزینه خواهد بود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا پس از بازدید از آزمایشگاه‌های ملی ساندیا و یکی از پایگاه‌های نیروهای هوایی که تسلیحات در آن‌ها نگهداری می‌شود اعلام کرد: به منظور ارتقای سلاح‌های هسته‌ای واطمینان از ایمنی و امنیت آن‌ها، منابع و سرمایه‌گذاری زیادی لازم است.

وی افزود: ارتقای کیفیت کلاهک‌های هسته‌ای، زیردریایی‌ها، بمب‌افکن‌ها و موشک‌ها نیازمند الویت‌بندی و در نظر گرفتن بودجه است.

وی در عین حال عنوان داشت که آمریکا همواره مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده و آن را ادامه می‌دهد.

این بازدید بخشی از برنامه دو روزه سرکشی به پایگاه‌هایی است که از قوای هسته‌ای این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین قرار است از پایگاه‌ نیروی هوایی اف.ای وارن و انبارهای موشک‌های بالستیک قاره پیما نیز بازدید و با سربازان آن پایگاه نیز که دچار مشکلات اخلاقی شده‌اند گفت‌وگو کند.

بازدید هاگل از تاسیسات هسته‌ای در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا قصد دارد برنامه‌های جاه طلبانه خود برای ارتقای سیستم‌های هسته‌ای را از طریق مدرنیزه کردن تسلیحات و ساخت زیردریایی، موشک و بمب‌افکن‌های جدید پیش ببرد.

اداره بودجه کنگره در ماه دسامبر اعلام کرد که این طرح‌ها مستلزم 355 میلیارد دلار برای است. همچنین مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در گزارشی اعلام کرده که ارتقای این سلاح‌ها طی سی سال نیازمند یک تریلیون دلار بودجه است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: