واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

افتتاح پردیس سینمایی کاپری

آیین افتتاح رسمی پردیس سینمایی کاپری گرگان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی کشور، شامگاه پنجشنبه برگزار شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، حضور هنرمندان برجسته کشور از جمله ˈعلی نصیریانˈ نیز زینت بخش این مراسم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این آیین گفت: استان گلستان گرچه به لحاظ وسعت کوچک است اما به قامت بزرگ است و پیشینه تاریخی و فرهنگی استان تکیه گاه مهم و بزرگی برای آن محسوب می شود.

دکتر ˈغلامرضا منتظریˈ افزود: فرهیختگان این استان در شاخه های علوم عقلی و نقلی هر کدام به مثابه ستاره ای در آسمان آن پرتو افکنی می کنند .

به گفته وی، بدون شک برای این استان فرهنگی، فضاهای فرهنگی نقش ارجمندی دارد و شکل گیری فضاهای فرهنگی پاسخی به شکوفایی استعدادهاست.

منتظری ادامه داد: در این سرزمین، هر گلستانی مملو از استعدادهایی است که بدلیل فقدان فضاهای فرهنگی استخراج نمی شوند و در نهانخانه آن فرد، دفن می شود.

وی گفت: اگر امروز می بینیم که هنر تئاتر از درخششی برخوردار است در کنار سهم هنرمندان آن، باید از سهم فضای فرهنگی تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمی توان به آسانی عبور کرد که در پرتو این فضای فرهنگی شکل گرفته اند و در حقیقت به این نیاز اساسی پاسخ شایسته ای خواهد گفت.

منتظری با اشاره به اینکه پاسخگویی به حس زیبادوستی و اوقات فراغت از مزایای دیگر این فضاهای فرهنگی است، افزود: ثمره بعدی چنین اقدام ارجمندی، ارتقای تراز فکری و فرهنگی این دیار است.

به گفته وی، ایستگاه سینما برای تفریح نیست بلکه ایستگاه معرفت است و دیدن یک فیلم، قلمرو دانش و بینش انسان را ارتقاء می دهد.

منتظری با بیان اینکه آنچه در این وقت اندک برشمرده شده، تمامی مزایای فضاهای فرهنگی نیست، گفت: ارمغان سفر کوتاه و تحسین آفرین و تاثیر گذار معاون وزیر ارشاد به گلستان، اختصاص میزبانی جشنواره بین المللی فیلم فجر به این استان است که پردیس سینمایی کاپری، آغازگرش رخداد بزرگی بین المللی خواهد بود.

به گفته وی، تجهیز سینمای عصر جدید گرگان به سیستم دیجیتالی که سالهاست از این مساله رنج می برد، تصویب طرح های تاثیر گذار فرهنگی دیگر از جمله میزبانی اولین جشنوازه فیلم مستند و عکس اقوام ایران زمین و به تحریر درآوردن اولین کتاب تاریخ سینمای گلستان به همت دوستان پژوهشگر و اولین جشنواره فیلم طبیعت از رهاوردهای دیگر سفر یک روزه معاون وزیر ارشاد به گلستان می باشد.

پردیس سینمایی کاپری گرگان دارای دو سالن هر کدام به ظرفیت 220 و 195 نفری و مجهز به سیستم صوتی ˈدالویˈ و تصویری دیجیتال و 35 میلی متری است و نخستین سالن سینمایی دیجیتالی استان گلستان می باشد.

در این مراسم از تمبر اختصاصی پردیس سینمایی کاپری رونمایی شد و در پایان نیز دو فیلم سینمایی برای علاقمندان به نمایش درآمد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: