واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

نمایشگاه متنوع فرهنگ در بمبئی

نمایشگاه جلوه های متنوع فرهنگ، هنر و تمدن ایران دربخش باستانشناسی دانشگاه ˈسنت زیورˈ بمبئی گشایش یافت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، این نمایشگاه شامل آثار صنایع دستی، کتاب، پوستر، ماکت بناهای تاریخی، عکس ایران امروز، سخنرانی علمی، و نمایش فیلم های سینمایی ایرانی است که به مدت دو روز برگزاری می شود.

این نمایشگاه برای عموم علاقه مندان بویژه استادان، دانشجویان، پارسیان(زردشتیان) هند و ایرانیان مقیم بمبئی با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دربمبئی درمراسم گشایش این نمایشگاه اظهارداشت :این نمایشگاه شناخت و معرفی تأثیرات بین المللی و جایگاه جهانی فرهنگ و تمدن باستانی ایران از بیش از 7000سال پیش تا امروز، همچون منشور حقوق بشر کوروش را در گسترش روابط فرهنگی و سازنده جمهوری اسلامی ایران و هند بسیار مهم و ارزشمند دانست.

گفتنی است چندی قبل منشور حقوق بشر کوروش به مدت یکماه از موزه بریتانیا به موزه بمبئی با تلاش پارسیان هند برای نمایش منتقل شده است .

مهدی حسنخانی همچنین افزود: امروز شناخت گذشته این فرهنگ و تمدن و سابقه تاریخی روابط فرهنگی دو کشور بویژه برای نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

درروز نخست این نمایشگاه سخنرانی علمی با موضوع ˈحقوق بشر مهمترین ویژگی تمدن پارسی از عصر هخامنشیˈ توسط احسان محمد حسینی دانشجوی دکتری باستان شناس ایران همراه با نمایش اسلاید در تالار اجتماعات دانشگاه ˈسنت زیورˈ بمبئی به اجرا درآمد.

سخنرانی روز دوم نیز به موضوع به ˈبررسی روابط فرهنگی ایران و هند در دوره هخامنشی اختصاص دارد.

همچنین در سالن نمایش این دانشگاه نمایش فیلم های سینمایی ایرانی ازجمله راه ابریشم آبی، آسمان محبوب و کیفر با زیر نویس انگلیسی برای علاقمندان سینمای ایران درحال نمایش است که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: