واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
مدیرکل غلات وزارت جهاد:

برنامه ای برای خودکفایی برنج نداریم

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه ای معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور برنامه ای برای خودکفایی در تولید برنج نداریم.
به گزارش تدبیر24 دلاور حیدرپور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این شرایط نباید منابع آبی کشور را برای کشت برخی محصولات با نیاز آبی بالا به ویژه محصول برنج با کشت غرقابی به خطر بیندازیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برنامه ریزی کشت محصولات کشاورزی بر محوریت آب است و با توجه به تغییراتی که در جامعه صورت می گیرد به طور حتم الگوی مصرف برنج نیز باید تغییر کند.

حیدرپور افزود :سرزمین ایران به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب ، قابلیت کشت بخش عمده ای از محصولات کشاورزی را دارد و مسوولان نیز به دنبال برنامه ریزی برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی هستنداما به طور قطع محدودیت منابع آبی باید بیش از گذشته مورد توجه مسوولان و تصمیم گیران کشور قرار گیرد.

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه ای معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی گفت : انستیتو تغذیه ایران میانگین مصرف روزانه برنج برای هر نفر را حدود 100 گرم پیشنهاد کرده است، در حالی که در برخی موارد مصرف برنج برای هر نفر به 110 تا 140 گرم در روز می رسد.

وی ادامه داد: البته باید مسایل دیگر همچون گرانی گوشت، محصولات پروتئینی و نان را مدنظر قرار داد چراکه با افزایش نرخ محصولات پروتئینی مصرف محصولاتی همچون برنج افزایش می یابد. بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم به سمت افزایش مصرف محصولات پروتئینی نیز سوق پیدا کنند.

حیدرپور تاکید کرد: منابع آبی و مالی برای خودکفایی در تولید برنج نیاز است که باید این موارد در کنار یکدیگر دیده شود تا کشور به اهداف خود برسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: