واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

انتشار پنج تصنیف زنده یاد مهرتاش

آلبوم موسیقی «پنج تصنیف از استاد اسماعیل مهرتاش» به بازار موسیقی رسید.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، بازسازی این اثر بهانه ­ای برای یادآوری سبک و سیاق مهرتاش است. موسیقی و تنظیم این اثر بر عهده هوشنگ فراهانی بوده و علی اصغر بهمنی خواننده اثر است.

فرشاد صارمی٬ سینا جهان آبادی، فرهاد زالی، افشین خلج و علیرضا جواهری نیز در این اثر هنرنمایی کرده اند، آلبومی که توسط انتشارات «ماهور» منتشر شده است.

اسماعیل مهرتاش در سال 1283 در تهران متولد شد. وی از شاگردان درویش خان بود و پس از مدتی به مدرسه ­ عالی موسیقی و به محضر علینقی وزیری راه یافت.

مهرتاش در سال 1305همراه با ادیب خوانساری «جامعه باربُد» را تأسیس کرد که شامل کلاس هایی برای آموزش تار، آواز، فن بیان و بازیگری بود. او بیش از چهارصد آهنگ برای نمایش ها،پیش پرده ها و همچنین ترانه و تصنیف ساخت و برای ضبط صفحه به قاهره و بغداد مسافرت کرد.

فعالیت هنری وی در جامعه باربُد تا سال 1357 ادامه یافت و هنرمندانی چون عبدالوهاب شهیدی، محمدرضا شجریان، محمد منتشری، برادران وفایی، ملوک ضرابی، ملکه حکمت شعار و بسیاری دیگر از شاگردان مکتب وی بوده ­اند.

شیوه ی آموزش مهرتاش بر اساس برداشت شخصی وی از موسیقی ایرانی بود که شامل ردیفی است که هم اکنون به نام «ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش» موجود است. او در سال 1359 بدرود حیات گفت.



** برگزاری کنسرت با طعم بلیت جام جهانی فوتبال



کنسرت گروه موسیقی «کایر» به سرپرستی سیدجمال محمدی، در حالی در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد که یک بلیت رفت و برگشت به جام جهانی 2014 به قید قرعه به حاضران در سالن اهدا خواهد شد.

مدیر برنامه گروه موسیقی «کایر»، با اعلام این خبر درباره جزئیات کنسرت گفت: اعضای گروه به دنبال اجرای موفقیت آمیز خود در فستیوال بزرگ مولانا در شهر قونیه که چندی پیش برگزار شد، به عشق مردم اهل هنر، 29 دی ماه سال جاری (در دو سانس) و همزمان با سالروز تولد حضرت محمد(ص)، کنسرت «نوای فولکلور ایران» را در برج میلاد تهران به روی صحنه خواهند برد.

محمدرضا حمیدی گفت: گروه موسیقی «کایر» در کنسرت دی ماه خود، قطعاتی را از نواحی مختلف ایران زمین با گویش های لری، کردی، مازندرانی، گیلکی، بوشهری، بندری، آذری و خراسانی اجرا خواهد کرد.

علاقه مندان برای خرید بلیت های این کنسرت می توانند به سایت «سی گذر» مراجعه کنند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: