واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰

دستاورد سفر اردوغان از مالزی

افزایش 200 درصدی حجم مبادلات تجاری دوجانبه، توافق تجاری آزاد ، لغو روادید گردشگری بین دو کشور، جذب یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری از مهمترین دستاوردهای ˈرجب طیب اردوغانˈ درسفر دو روزه وی به مالزی بود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، اردوغان صبح امروز (جمعه) پس از اینکه در ˈپوتراجایاˈ پایتخت ستادی مالزی مورد استقبال رسمی ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی قرار گرفت در مورد افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه تا پنج میلیارد دلار با همتای مالزیایی خود توافق کرد.

حجم مبادلات تجاری دو جانبه ترکیه و مالزی در حال حاضر یک میلیارد و نیم است که قرار شد در پنج سال آینده به رقم پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

بخش انرژی، خودرو، فناوری های ارتباطات و اطلاعات و حوزه های زیر ساختی از جمله بخش هایی هستند که توسعه آنها مورد توافق طرفین قرار گرفت.

نخست وزیر مالزی و همتای ترک وی همچنین قرار شد بیانیه مشترکی در مورد چارچوب همکاری ها استراتژیک بین دو کشور نیز در پایان سفر اردوغان امضا کنند.

توسعه همکاری ها تجاری، گردشگری، سرمایه گذاری، ورزش و جوانان، انرژی، فرهنگ و آموزش عالی از مفاد این بیانیه مشترک خواهد بود.

دو طرف همچنین در مورد امضای توافق تجاری آزاد بین دو کشور تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت 93) نیز به تفاهم رسیدند.

پس از نشست با طیب اردوغان، نجیب تون رزاق در کنفرانس خبری در مورد مذاکرات نهایی این توافق گفت: جزئیات مراحل نهایی این توافق از دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده در آنکارا انجام می شود و سپس با توجه به دعوت اردوغان از وی برای سفر به ترکیه در ماه آوریل توافق نامه نهایی امضا می شود.

نجیب تون رزاق همچنین گفت دو طرف در مورد لغو ویزای گردشگری بین دو کشور توافق کرده اند.

نخست وزیر مالزی افزود: پیش نویس این توافق به وزرای مربوطه تحویل داده می شود تا در کوتاه ترین زمان نسبت به نهایی شدن آن اقدام کنند.

نجیب همچنین از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون دلاری در ترکیه خبر داد و خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 100 میلیون دلار از این مبلغ در بخش مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری می شود.

طیب اردوغان همچنین به همراه همتای مالزیایی خود در نماز جمعه مسجد شهر پوترا جایا نیز شرکت کرد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: