واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

تحقیقات انفجارهای مقابل سفارت ایران

«غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و «مروان شربل» وزیر کشور لبنان ( جمعه) دیدار و نتایج تحقیقات وی‍ژه انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را بررسی کردند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، این دیدار با حضور«محمد میرزایی» وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مقاماتی از نیروهای امنیتی لبنان از جمله ژنرال «ابراهیم بصبوص» فرمانده نیروهای پلیس و ژنرال «عماد عثمان» رئیس بخش اطلاعات پلیس در ساختمان وزارت کشور لبنان برگزار شد.

در انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت بیش از 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و بیش از 150 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تفکیری تروریستی گردان های « عبدالله عزام» که « ماجد الماجد» تروریست سعودی سرکردگی آن را برعهده داشت، مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده گرفت.

این تروریست سعودی اخیرا در لبنان به دام نیروهای امنیتی و نظامی این کشور افتاد و بازداشت شد اما گفته شد که در اثر عارضه بیماری کلیه در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

بسیاری از محافل سیاسی و رسانه أی در لبنان این مرگ را مشکوک دانسته اند.

جمهوری اسلامی ایران بطور رسمی از مقامات لبنانی خواستار پیگیری جنایت تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت و بازداشت و مرگ این تروریست سعودی با اعزام نمایندگانی به لبنان شده است.

وزیر کشور لبنان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته جهت شناسایی عاملان اصلی جنایت تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان اظهار داشت: ما برای هریک از عملیات های تروریستی صورت گرفته در لبنان پرونده ویژه ای بازکرده و با دقت مسایل را دنبال می کنیم.

مروان شربل افزود: در عین حال نسبت به عملیات مقابل سفارت ایران موضوع را با حساسیت بیشتری دنبال می کنیم چرا که تأمین امنیت سفارتخانه ها وظیفه دولت لبنان است. وی با اشاره به خطر تروریسم به عنوان خطری برای ملت های منطقه و جهان تصریح کرد: گروه های تروریستی پایبند هیچ معیار انسانی و اخلاقی نبوده و به راحتی خون انسان های بیگناه را می ریزند.

وزیر کشور لبنان ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم گفت: با توجه به تجارب فراوان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، همکاری مشترک و تبادل تجارب در این خصوص مفید بوده و می تواند روند شناسایی مجرمان را سرعت بخشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز از اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کشور، نیروی امنیت داخلی، شعبه اطلاعات و ارتش لبنان در راستای شناسایی و پیگرد عاملات جنایت تروریستی مقابل سفارت ایران تشکر کرد.

رکن آبادی ، به تجارب ذی قیمت ایران در مقابله با تروریسم و آمادگی ایران برای همکاری مشترک در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: تروریسم خطری برای همه ملت های منطقه اعم از مسلمان، مسیحی، شیعه و سنی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این گروه ها به دنبال ایجاد فتنه و ناامنی هستند و برای رسیدن به اهداف خود شخصیت ها و مراکز وابسته به جریانات مختلف سیاسی را هدف قرار می دهند.

سفیر ایران افزود : در چند ماه گذشته شاهد انفجارهایی در مناطق حضور شیعیان در ضاحیه بیروت و اهل سنت در استان طرابلس و همچنین انفجار مقابل سفارت ایران و ترور محمد شطح وزیر دارایی اسبق لبنان بوده ایم.

در این دیدار سرلشگر ابراهیم بصبوص سرپرست نیروی امنیت داخلی و سرتیپ عماد عثمان رئیس شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان نیز به تشریح آخرین وضعیت تحقیقات جاری پیرامون عملیات تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت پرداختند.

براساس این گزارش، رکن آبادی در گفت وگو با خبرنگاران نیز دیدارش با وزیر کشور لبنان را در چارچوب دیدارهای مستمر با دستگاه های رسمی این کشور برای پیگیری انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران دانست و گفت: هدف از این گونه دیدارها پیگیری نتایج و تبادل تجارب میان ایران و طرف های لبنانی است.

وی از تلاش ها و پیگیری های دستگاه های ذیربط لبنانی در شناسایی سرنخ ها و عوامل این جنایت تروریستی قدردانی کرد و گفت: دستگاه های ذیربط لبنانی اهتمام خوبی نسبت به این موضوع داشتند و بر ادامه همکاری و دیدارها تا رسیدن به نتیجه نهایی اهتمام داریم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: