واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

مربیگری حتی در گوشه ذهن من هم وجود ندارد

خواندن و شنیدن حرف‌های علی کریمی در هر شرایطی جذاب است به‌خصوص حالا که تراکتور مشکل دارد؛ پرسپولیسی‌ها از او شکایت کرده‌اند و جام‌جهانی‌ 2014 را در پیش داریم.
تدبیر24: کریمی با سایت گل به مصاحبه پرداخت که بخشی از آن را می‌خوانید: من یک بازیکنم و طبیعتاً اختلافات درون باشگاه به من ارتباطی پیدا نمی‌کند. حق ندارم در اختلافات از کسی طرفداری یا علیه کسی صحبت کنم. در مورد مشکلات در کادرفنی هم صلاح ندیدم دخالت کنم و به همین دلیل سکوت کردم. شاید حرف زدن من می‌توانست اوضاع را بدتر کند و حتی اگر این اتفاق نمی‌افتاد، حرف زدن یک بازیکن در مسائل مدیریتی کار درستی نیست.
حتی به مربیگری فکر هم نمی‌کنم اما دوستان لطف داشتند و نام مرا مطرح کردند. فعلاً بازیکنم و قصد کناره‌‌گیری ندارم. مربیگری فعلاً حتی در گوشه ذهن من هم وجود ندارد.

هیچ‌کس از قهرمانی بدش نمی‌آید اما وقتی نمی‌شود، نمی‌شود دیگر. من خیالم راحت است که همیشه زحمتم را کشیده‌ام و اگر در این سال‌های آخر بازی‌ام، به قهرمانی نرسیدم، کوتاهی از سمت من نبوده است و همین من را آرام می‌کند.
بعضی‌ها این را نمی‌دانند که هیچ بازیکن عاقلی به تیم خودش ضربه نمی‌زند مگر اینکه دیوانه باشد؛ آن‌هم من که به قول شما دوست دارم سال‌های پایانی فوتبالم پر از موفقیت باشد، برای چه باید برای به حاشیه بردن تیمم کاری انجام دهم؟ این حرف و حدیث‌ها همیشه وجود دارد و من هم آنقدر شنیده‌ام که دیگر گوشم پر است.

من هیچ‌وقت از تیم ‌ملی خداحافظی نکرده‌ام حتی زمان سرمربیگری علی دایی. در یکسری زمان‌ها گفته‌ام که به تیم‌ملی نمی‌آیم اما خداحافظی نکرده‌ام. بعد از بازی مقابل پرسپولیس در فینال جام‌حذفی نیز خیلی عصبانی بودم و احساساتی شدم که آن حرف‌ها را بر زبان آوردم اما بعد که آرامتر شدم همه چیز فرق کرد. من هم آدم هستم و آن اتفاقات باعث شد که کنترلم را از دست بدهم و یکسری حرف‌ها بزنم. فکر نمی‌کنم اگر آن حرف‌ها را زدم و بعد برگشتم گناه نابخشودنی انجام داده باشم. شاید یک روز رسید که در یک برنامه تلویزیونی یکسری حقایق را گفتم.

من دوست دارم هرکاری که از دستم برمی‌آید را برای تیم‌ملی انجام دهم. اگر بتوانم بازی می‌کنم و اگر نه توپ جمع‌کن و تدارکات می‌شوم. باور کنید اصلاً برایم تفاوتی ندارد. در هر پستی که مربی تیم‌ ملی صلاح بداند مثمرثمر هستم کمک می‌کنم، اگر این اتفاق هم نیفتاد فقط یک هوادار هستم.
یکسری اتفاقات در زندگی به آدم درس می‌دهد. زمانی که آدم جوان است بعضی از مسائل را درک نمی‌کند اما وقتی پا به سن می‌گذارد و می‌بیند که زمان کمی دارد، تازه متوجه ارزش آنها می‌شود و آن وقت تلاشش را چندبرابر می‌کند.

فعلاً تصمیمی برای خداحافظی ندارم اما هیچ‌کس نمی‌داند فردا چه اتفاقی می‌افتد. 35 سال که خوب است. از 30 سالگی هر روز از من می‌پرسند کی خداحافظی می‌کنی و همه‌جا می‌نویسند علی کریمی پیر شده است. به‌هر‌حال این هم جزو همان لطف دوستان است!
زمان ما بازیکنان 17، 18 ساله در تیم ‌ملی بزرگسالان بازی می‌کردند؛ آن زمان که نه اینترنتی بود و نه کامپیوتری اما واقعاً دوست دارم مدیران به این سؤال جواب بدهند که چرا هیچ بازیکن جوانی ستاره نمی‌شود.

به نظر من هر بازیکنی یک حریم شخصی دارد. البته حفظ این حریم شخصی اول از همه دست خود آن بازیکن است. کسی که حریم شخصی‌‌اش را در یک مکان عمومی علنی می‌کند باید انتظار هر اتفاقی را هم داشته باشد. حتی قلیان کشیدن هم برای یک فوتبالیست حریم شخصی است.
این را بیش از صدبار گفته‌ام که پرسپولیس من را نخواست و من هم جدا شدم. البته علی دایی هم به حرفش عمل کرد. او هم از سرمایه‌های فوتبال دفاع کرد. من را به تیم دیگری فرستاد تا در آنجا بازی کنم و به عنوان سرمایه ملی حرام نشوم! خیلی دوست ندارم راجع‌به این مسائل صحبت کنم. این هم از آن مواردی است که در زمان مناسب همه حرف‌هایم را در موردش می‌زنم. من در حال حاضر یک هوادار پرسپولیسم، مثل چند میلیون هوادار دیگر.

هنوز پرسپولیسی‌ها خودشان نمی‌دانند از من شکایت کرده‌اند یا نه. مسئولان این تیم مصاحبه کردند و گفتند این شکایت نیست، فقط احضار کردن است اما تا آنجایی که من می‌دانم کمیته انضباطی مسئول رسیدگی به شکایات است، نه احضاریات!
آقایان ادعا می‌کنند که 622 میلیون اضافه به من پول داده‌اند و من باید این پول را برگردانم! من نمی‌دانم اگر این‌قدر اضافه پول گرفته‌ام، پس چک‌های باشگاه دست من چه‌کار می‌کند؟ من این چک‌ها را به احترام هواداران پرسپولیس به اجرا نگذاشتم اما مثل اینکه باید تصمیم دیگری بگیرم. باشگاه پرسپولیس که به عالم و آدم بدهکار است، 622 میلیون را از کجا آورده که اضافه بر قراردادم به من داده؟! رقم قراردادم مشخص است و هر پولی که گرفته‌ام رسید امضا کرده‌ام و شاهد دارم. بعد از جلسه کمیته انضباطی همه چیز مشخص می‌شود؛ البته امیدوارم بعد از این جلسه حرفهای آقایان 180 درجه عوض نشود.

من بعد از اینکه چند سال پیش در شراکت یک مشکلی برایم به‌وجود آمد در هیچ کاری حتی با برادرم هم شریک نمی‌شوم چه برسد با آقای رویانیان و شیرینی! باید این شایعات را به‌وجود بیاورند تا حرف‌هایشان منطقی به نظر برسد در غیر این صورت به چه دلیلی یک بازیکن باید 622 میلیون بیشتر از قراردادش گرفته باشد؟
در این همه سال مردم من را خیلی خوب می‌شناسند. من همیشه با پرسپولیس سفید امضا کرده‌ام. من مثل آقایانی نبوده‌ام که فقط بستن قراردادشان 10 روز طول می‌کشد. رویانیان که شجاعتش را ندارد حرف‌های من را تأیید کند اما شما زنگ بزنید به آقای کاشانی و مدیرهای دیگر و از آنها بپرسید من همیشه سفید امضا کرده‌ام یا نه.

خود باشگاه این بازی را شروع کرده و مطمئن باشید من هم که تا الان کوتاه آمده‌ام تا ته این قضیه می‌روم. امیدوارم که مشخص شود چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ. البته راست را که آقایان می‌گویند و حرف‌هایشان همیشه وحی مُنزل است!
برای بازی با میلان، دست مدیریت باشگاه درد نکند! البته به نظر من این بازی، بازی خداحافظی مهدی نبود. همه بازیکنان را دور هم جمع کردند و بعد هم گفتند مهدی بیا! من بازهم فکر می‌کنم این بازی در ‌شأن مهدوی‌کیا نبود.
هرکس نظر خودش را دارد و نمی‌شود به کسی به خاطر نظرش ایراد گرفت اما به عقیده من مهدی برای پرسپولیس زحمت‌ کشیده و از این تیم به آلمان رفته و 10، 11 سال در آنجا افتخار آفریده است. مهدی اسطوره‌ای است که سال‌ها تکرار نخواهد شد. او تجربیات ارزشمندی دارد و امیدوارم که این فوتبال بتواند از تجربیات او استفاده کند.

خیلی‌ها می‌گویند کم شدن هواداران به دلیل افت کیفی بازی‌هاست اما من خیلی این حرف را قبول ندارم. سال گذشته پرسپولیس نتایج خوبی نمی‌گرفت و بردهای کمی داشت اما اگر اشتباه نکنم حدود 20، 25 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد. خودم را جدا می‌کنم اما حتماً نبودن بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا و مجیدی می‌تواند در افت تعداد تماشاگران لیگ تأثیرگذار باشد.
امیدوارم که دربی جذابی باشد و بار فنی بالایی داشته باشد. همچنین امیدوارم تیمی که حقش است برنده شود چون همیشه این اتفاق نمی‌افتد و تیمی که بهتر است، برنده بازی نمی‌شود. دوست دارم که این‌بار حق به حقدار برسد و هر تیمی که بهتر بازی می‌کند برنده بازی باشد.

وقتی ما به جام‌جهانی‌ می‌رویم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که با تیم‌های درجه دوم و سوم بازی کنیم. حتماً باید منتظر بازیکنانی مثل مسی و رونالدو باشیم. من فقط امیدوارم که ما با هرتیمی که می‌رویم و با هرتیمی که بازی می‌کنیم بازی‌های آبرومندانه‌ای انجام دهیم و از اسم ایران دفاع کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: