واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰

کشف 403تن انواع مواد مخدر در کشور

مشاور دبیرکل و مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف 403 تن انواع مواد مخدر در 9 ماهه گذشته سال جاری خبر داد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، سردارعلیرضا اکبر شاهی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با تلاش صورت گرفته توسط اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدرو همکاری دستگاه هایی نظیر ناجا ، واجا و بسیج 403 تن انواع مواد مخدر از سراسر کشور کشف شده که این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 19 درصدی برخوردار شده است.

وی گفت : یکی از مهمترین رویکردها ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که مقابله و کشف مواد مخدر از مرکز کشور به سمت مرزها پیش رود که طی دو سال گذشته توفیقات بسیاری در این زمینه به دست آمده به گونه ای که بیش از 70 درصد از کشفیات مواد مخدر در مرز، جوار مرز و حاشیه مرزهای کشور صورت گرفته است که این امر توفیق بزرگی در امر مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود.

وی افزود: متأسفانه بر اساس اطلاعات به دست آمده ، میزان تولید و عرضه مواد مخدر در کشورهای همسایه نظیر افغانستان با افزایش چشمگیری روبرو بوده و این امر باعث شده تا میزان ورود این مواد به داخل کشور نیز افزایش داشته باد .

وی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده که سوداگران مرگ برای ترانزیت مواد مخدر از مسیر ایران استفاده کنند که البته هوشیاری و همدلی مسوولین باعث شده تا بسیاری از مواد مخدری که وارد ایران می شود کشف گردد .

وی گفت: در بحث مبارزه با تولید ماده مخدر شیشه که تهدیدی بزرگی برای سلامت جامعه به شمار می رود، توفیقات بسیاری به دست آمده و با تلاش و فعالیت دستگاه های عضو ستاد مبارزه بامواد مخدر ضمن کاهش تعداد کارگاه های تولید کننده این ماده مخدر، سرانه کشف شیشه از 25 کیلوگرم در سال 91 به کمتر از 10 کیلوگرم در سال جاری برسد.

وی تأکید کرد: سوداگران مرگ آگاه باشند که برای به دام انداختن آنها فقط پلیس، سربازان گمنام امام زمان (عج) و بسیجیان فعالیت نمی کنند بلکه افزایش سطح آگاهی مردم و آشنایی آنان با تهدیدات مواد مخدر باعث شده تا آنان همکاری نزدیکی با پلیس جهت شناسایی تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر داشته باشند .

وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 26 کارگاه تولید ماده مخدر شیشه و 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شرق استان تهران متلاشی شده است .

وی با اشاره به آغاز موسم سفر عمره مفرده گفت: دستورالعمل ویژه ای در رابطه با جلوگیری از اعزام افراد معتاد به سفر معنوی حج تهیه شده و با اجرایی شده آن از اعزام افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند جلوگیری به عمل می آید .

اکبرشاهی افزود: افراد معتادی که قصد عزیمت به این سفرمعنوی دارند باید ابتدا نسبت به ترک اعتیاد خود عمل نمایند .

وی تأکید کرد: همراه داشتن هر نوع مواد مخدر و قرص متادون توسط حجاج ممنوع می باشد و پلیس ودستگاههای مربوطه با این افراد با جدیت برخورد می کنند .

وی تصریح کرد: کشور عربستان برخورد بسیار سختی با افرادی که مواد مخدر به همراه دارند انجام می دهند که خوشبختانه با هوشیاری دستگاههای مربوطه و همکاری مناسب مردم در چند سال اخیر حتی یک نفر نیز به خاطر داشتن مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: