واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵

هشدار آمریکا به اتباع خود

وزارت امور خارجه آمریکا به اتباع خود در سراسر جهان برای سفر به نیجریه به ویژه به 16 ایالت این کشور هشدار داد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تارنمای روزنامه ˈدنایجرینˈ نیجریه روز یک شنبه به نقل از پیام منتشر شده در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه گزارش داد: از آنجایی که خشونت و ناآرامی های ناشی از فعالیت های نظامی و گروگانگیری گروه بوکو حرام در نیجریه در سال گذشته منجر به مرگ 9 تبعه خارجی از جمله چند آمریکایی شد، اتباع آمریکا از این پس باید در سفر به نیجریه به ویژه به 16 ایالت از 36 ایلات این کشور که بوکوحرام در آنها فعال است، نهایت هشیاری خود به خرج دهند.

این پیام به دریافت چندین نامه تهدید آمیز توسط مبلغان مذهبی آمریکایی از سوی اعضای گروه بوکوحرام، به شهروندان آمریکایی هشدار داد که حتی به کمک نیروهای امنیتی نیجریه چندان امیدوار نباشند و خود در حفط امنیت خود بکوشند.

این پیام همچنین از اتباع آمریکایی در نیجریه خواست تا هنگام تردد به برخی مناطق از جمله ساختمان های امنیتی، کلیساها، مساجد، محل های تجمع از قبیل هتل ها، باشگاه ها، رستوران ها و بازارها و سایر مناطقی که محل رفت و آمد خارجیان نیز هست، نهایت دقت و مراقبت را داشته باشند.

گروه تروریستی بوکوحرام وابسته به القاعده از آغاز شورش خود در سال 2009 حملات زیادی به نیروهای ارتش و کلیساها انجام دادند اما به تازگی حمله به مساجد ایالت کانو را نیز در دستور کار خود قرار دادند به گونه ای که بیشترقربانیان حملات اخیر آنها خود مسلمانان هستند.

همچنین یادآوری می شود که این گروه در 20 دسامبر (29 آذر) به یک پادگان 202 زرهی در شهر ˈباماˈ در استان ˈبورنوˈ واقع در شمال شرقی این کشور حمله کرده بود که آن حمله به مرگ 30 نظامی و غیر نظامی انجامید.

حمله بوکوحرام به آن پادگان ارتش درحالی اتفاق افتاد که دولت نیجریه از هفته پیش در این شهر حالت فوق العاده اعلام کرده بود و نیروهایی را نیز به آن اعزام کرده بود.

گروه تروریستی بوکوحرام که شورش های خود را از سال 2009 در شمال نیجریه آغاز کرده است متهم است که تاکنون چند هزار نفر از شهروندان این کشور را کشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: