واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

وحوش زاگرس در مناطق مسکونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال بارش برف سنگین و سرمای شدید هوا، پرندگان و وحوش مناطق کوهستانی زاگرس مرکزی برای تامین غذا به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و شهرها پناه می آورند.
به گزارش تدبیر24 سعید یوسف پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جانداران موجود در حیات وحش بدلیل سرما و کمبود مواد غذایی به اطراف شهرها و روستاها پناه می آورند و از مردم کمک می خواهند.

وی از مردم خواست از شکار و آسیب رساندن به حیوانات وحشی خودداری و در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به واحد حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و پایگاه های مقاومت بسیج اطلاع رسانی کنند.

یوسف پور از مردم استان و دوستداران محیط زیست خواست با قراردادن مواد غذایی و دانه پاشی برای حیوانات در محیط ، از آنها حمایت و مراقبت کنند.

وی گفت: تلفن های 2223573-2223572 در مرکز استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در باره مسائل حیات وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمهیدات لازم برای فصول سرد و یا بسیار گرم سال اندیشیده و اعتباری نیز برای این کار در نظر گرفته شده است تا علوفه مورد نیاز حیات وحش در ایام سرد سال تامین می شود.

وی افزود: در حاشیه مناطق حفاظت شده و تالابهای استان ممکن است پرندگانی مثل کبک، تیهو و چهارپایانی مانند قوچ وحشی، کل و بز، گربه وحشی و روباه به مناطق روستایی و شهری پناه بیاورند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری زیرپوشش مدیریت حفاظت محیط زیست استان است.

پارک ملی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، قیصری، شیدا، رویشگاه ملی لاله واژگون، منطقه حفاظت شده هلن، تالابهای چغاخور، گندمان، سولقان، علی آباد و منطقه شکار ممنوع شمس آباد از مهمترین مناطق حفاظت شده استان است.

هم اکنون 923 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری در استان از جمله پرندگان، پستانداران، ماهی ها و خزندگان شناسایی شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: