واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰

عزل 5عضو پزشکی دادگستری ترکیه

پنج نفر از اعضای شورای پزشکی قانون وزارت دادگستری ترکیه در پی برکناری صدها نفر از افسران پلیس، روز یکشنبه از سمت های خود عزل شدند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از منابع خبری ترکیه، در پی عملیات ارتشا و فساد که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه از جمله دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه این کشور به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی شد، دولت آنکارا شماری از افسران پلیس و دادستان ها را عزل کرد.

براساس این گزارش، دولت آنکارا امروز نیز پنج نفر از اعضای شورای پزشکی قانونی وزارت دادگستری این کشور را از کار برکنار کرد.

در پی بروز زلزله سیاسی ناشی از فساد اقتصادی در ترکیه، روسای شهربانی 16 استان این کشور پیش از این از سمت های خود برکنار شده بودند.

برکناری این افراد در پی بازداشت بیش از 50 نفر از بازرگانان و مقامات دولتی همچنین فرزندان سه وزیر سابق دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ به اتهام دست داشتن در فساد اقتصادی، صورت گرفت.

احکام برکناری روسای شهربانی 16 استان از جمله آنکارا ، ازمیر ، آدانا، آنتالیا ، ارزروم ، ترابوزان و دیاربکر با انتشار در روزنامه رسمی دولت این کشور، به اجرا گذاشته شد.

منابع خبری ترکیه پیش از این نیز از برکناری 80 نفر از مدیران و تغییر محل ماموریت حدود 520 پرسنل شاغل در بخشهای شنود ، فساد مالی ، امنیت و قاچاق در شهربانی آنکارا خبر داده بودند.

موج برکناری ها و تغییرات گسترده در تشکیلات پلیس ترکیه در پی عملیات 26 آذر (17 دسامبر) دادستانی استانبول مبنی بر فساد مالی گسترده از جانب نیروهای پلیس استانبول آغاز شده است.

هواداران نخست وزیر ترکیه از همکاری گروهی از ماموران پلیس و نیروهای قوه قضاییه با مخالفان دولت به ویژه جماعت ˈفتح الله گولنˈ (طریقت نور) خبر می دهند.

پیشتر 14 نفر از مدیران شهربانی کل کشور، رئیس شهربانی استانبول و 18 نفر از مسوولان ارشد شهربانی آنکارا، برکنار شده بودند.

احزاب مخالف ترکیه با انتقاد از برکناری و جابجایی افسران ارشد شهربانی ها مدعی هستند که دولت ترکیه از آن دسته از مسوولان شهربانی که در فاش شدن فساد مالی فرزندان سه وزیر سابق دخیل بوده اند و یا مانع از آن نشده اند، انتقام گیری می کند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: