واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰

جشن های هفته وحدت در عراق

مردم عراق در اولین روز از هفته وحدت، در حالی ولادت پیامبر خوبی ها و پاس دارنده ارزش های اخلاقی، حضرت محمد مصطفی(ص) را به روایت سنی ها جشن گرفتند که این کشور بیش از دو هفته است که در نبردی حساس با بی اخلاق ترین گروههای تروریستی و تکفیری تاریخ بسر می برد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، در بغداد، شهروندان اهل سنت به صورت گروهی در مساجد و مراکز فرهنگی گرد هم آمده و با مولودی خوانی و سروده هایی در وصف پیامبری که برای رشد و تکامل ارزش های اخلاقی مبعوث شد و مردی که همواره از خشونت پرهیز کرده و حتی خطاکاران را می بخشید، این روز را جشن گرفتند.

مردم با در دست داشتن پرچم های رنگارنگ، در این ویژه مراسم برپا شده در بغداد شرکت کردند. آتش بازی، نورافشانی و پخش شیرینی در برخی خیابان ها و میادین، در کنار روشن کردن فلاشرهای خودروها و زدن بوق های ممتد، نشان از شادمانی مردمی دارد که حدود 6 سالی است که کشورشان غرق در خشونت و خونریزی است.

در منطقه اعظمیه بغداد، جایی که مقبره ابوحنیفه (نعمان بن ثابت) بنیانگذار ایرانی تبار فقه حنفی واقع است، نیز جشن ها و مراسم ویژه ای برای رسول گرامی اسلام ، این اسوه صبر و شکیبایی و مهربانی ها، برپا شده است.

دولت عراق دوشنبه را به مناسبت اولین روز از هفته وحدت و سالروز ولادت آن حضرت (به روایت اهل سنت)، تعطیل رسمی اعلام کرده است.

جشن های هفته وحدت امسال که در آن شیعیان و اهل سنت عراق در جشن های مشترک زیادی که ترتیب داده می شود، در کنار هم شرکت می کنند، در حالی است که برخی جریان های مشکوک منطقه ای و بازوی نظامی آن القاعده تلاش دارند، میان شیعه و سنی در این کشور تفرقه و جنگ ایجاد کنند.

این روزها ارتش عراق و عشایر اهل سنت استان الانبار، دوشادوش یکدیگر در نبردی سخت با تکفیری ها و عناصر القاعده در این استان هستند. علمای اهل سنت عراق نیز اغلب مردم را به وحدت فرا خوانده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: