واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

قلعه‌‌‌‌‌‌ی 4 هزار ساله در چین

بقایای یک قلعه از دوره نوسنگی در یکی از مناطق تاریخی مشهور چین کشف شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، این قلعه در منطقه تاریخی مشهور «شانیمو» در استان شانکسی چین واقع شده که باستان‌شناسان آنرا قدیمی‌ترین محوطه تاریخی عصر سنگ چین می‌دانند.

به گزارش شین‌هوا، قلعه نوسنگی که قدمت آن حدود 4 هزار سال برآورد شد از قطعات بزرگ سنگ ساخته شده و براساس بررسی‌های اولیه باستان‌شناسان تنها یکی از برج‌های آن که به شکل مستطیل بوده 16 متر عرض، 18 متر طول و چهار متر ارتفاع داشته است.

پروژه کاوش در محوطه تاریخی شانیمو از سال 1976 آغاز شده و محققان آن را یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان در عصر سنگ می‌دانند. آنها همچنین بر این باورند که قلعه کشف شده نیز بخشی از استحکامات این شهر است.

شهر تاریخی شانیمو به سلسله امپراطوری ژیا تعلق دارد که از آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سلسله‌های پادشاهی جهان نامبرده می‌شود.

حدود دو ماه قبل نیز در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان چینی در محوطه‌های تاریخی در شرق این کشور متعلق به سلسله امپراطوری «هان» بقایای یک کوره آجرپزی با قدمتی حدود 12 قرن به دست آمد. این کوره آجرپزی در دره تاریخی مشهور ناینو قرار دارد که طی حدود نیم قرن کاوش هزاران اثر تاریخی در آن کشف شده‌اند که بیشتر آنها در موزه ملی چین در پکن نگهداری می‌شوند.

پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی در محل کشف قلعه دوره نوسنگی برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: