واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

برگزاری جشن میلاد پیامبر در لندن

جشن باشکوه میلاد حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، با عنوان ˈپیامبر رحمتˈ و با حضور صدها نفر از مسلمانان شیعه و سنی مقیم انگلیس در یکی از سالن های مجموعه ورزشی ویمبلی لندن برگزار شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، در این مراسم آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله عبدالحسین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس، لرد ˈنظیر احمدˈ عضو مسلمان مجلس اعیان انگلیس، فاروق مراد دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا (ام سی بی)، کن لیوینگستون شهردار سابق لندن و از اعضای ارشد حزب کارگر، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و جمعی از علما و اندیشمندان مسلمان شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم که توسط کارزار ˈعشق محمد(ص)ˈ و با مشارکت و همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز اسلامی انگلیس و کانون توحید لندن برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) بر ضرورت وحدت و همدلی پیروان همه مذاهب اسلامی در سایه قرآن کریم و آموزه های پیامبر اعظم تاکید کردند.

آیت الله اراکی در سخنرانی خود در این مراسم با تبریک میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) درباره ماهیت عشق به حضرت محمد(ص) و مفهوم وحدت در اسلام سخن گفت.

وی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم، تاکید کرد: خداوند متعال نه تنها مسلمانان، بلکه پیروان همه ادیان الهی را به وحدت و همدلی دعوت کرده و از آنان خواسته است ضمن مدارا و مهربانی با یکدیگر، در مقابل دشمنان با هم متحد و یکدل باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همه مسلمانان با هم برادر هستند و مال و جان و آبروی آنان محترم است و همه مذاهب اسلامی باید در راه تقویت این اصل مهم تلاش کنند و ضمن تاکید بر مشترکات خود، از تفرقه و نفرت افکنی بپرهیزند.

وی تقویت وحدت و همدلی میان مسلمانان را بویژه در شرایط حساس کنونی که از یک سو موج بیداری اسلامی فراگیر شده و از سوی دیگر دشمنان توطئه های مختلفی را علیه مسلمانان طراحی و اجرا می کنند، بسیار ضروری خواند.

ˈکن لیوینگستونˈ شهردار سابق لندن و از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس نیز با ابراز خرسندی از حضور در مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام (ص)، گفت: من مسلمان نیستم ولی معتقدم بسیاری از آموزه های پیامبر اسلام بویژه در زمینه برابری انسان ها و گذشت و مهربانی که بیش از هزار و 400 سال قبل بیان شده است، همچنان تازه و الهام بخش است و پیروان همه ادیان می توانند از آنها بهرمند شوند.

وی در این زمینه به احادیثی از پیامبر اسلام (ص) مبنی بر برابری عرب و غیرعرب و سیاه و سفید اشاره کرد و افزود: به نظر من این گونه توصیه های انسانی و اخلاقی امروز نیز در جوامع متنوع و چندفرهنگی از جمله در انگلیس کاربرد دارد و می تواند به همدلی اقشار مختلف مردم کمک کند.

شهردار سابق لندن در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات مسلمان به جامعه انگلیس قدردانی کرد و گفت: مسلمانان طی سال های طولانی کاملا در جامعه انگلیس ادغام شده اند و منشاء خدمات زیادی بوده اند.

وی در ادامه از افراط گرایی و نفرت پراکنی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی از سیاستمداران و رسانه های غربی طی سال های اخیر با تبلیغات منفی خود علیه مسلمانان و متهم کردن آنان به تروریسم و افراط گرایی به اسلام هراسی در این جوامع دامن زده اند.

لیوینگستون همچنین بر ضرورت تقویت وحدت و روحیه مدارا در جوامع چندفرهنگی نظیر جامعه انگلیس تاکید کرد.

دکتر ˈطارق رمضانˈ استاد مطالعات معاصر اسلامی در دانشگاه آکسفورد دیگر سخنران این مراسم بود که در مورد ضرورت وحدت میان مسلمانان و مقابله با خشونت و افراط گرایی سخن گفت.

وی گفت: افراط گرایی وجوه مختلفی دارد که باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا امکان مقابله با آن در جوامع اسلامی فراهم شود.

وی افزود: پیروان مذاهب اسلامی باید با تقویت مشترکات خود و پرهیز از برخورد حذفی با یکدیگر، گروههای افراطی را منزوی کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه برخی از دولتمردان غربی را به دو رویی و برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان متهم کرد و گفت: این گونه برخوردها خود نوعی افراط گرایی است که باعث ایجاد شکاف در جوامع می شود.

وی با اشاره به مرگ آریل شارون نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: نوع برخورد دولتمردان غربی با مرگ شارون که در جنایات متعددی از جمله قتل عام مردم فلسطین و لبنان دست داشته، نمونه ای از ریاکاری و نفاق است.

دکتر رمضان گفت: این دولتمردان چند هفته پیش از نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی تجلیل می کردند و امروز از قصاب صبرا و شتیلا تجلیل می کنند.

وی تاکید کرد: آریل شارون جنایتکاری بود که باید به جرم قتل عام مردم غیرنظامی در دادگاه بین المللی محاکمه می شد.

لرد ˈنظیر احمدˈ عضو مسلمان مجلس اعیان انگلیس نیز در سخنرانی خود با حمایت از مبارزات مردم فلسطین گفت: ما باید با افتخار و تا رسیدن به آزادی از مردم تحت ستم فلسطین حمایت کنیم.

وی افزود: مسلمانان باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند و با کنار گذاشتن اختلافات خود بطور متحد از آرمان های خود دفاع کنند.

وی با انتقاد از تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه مسلمانان و متهم کردن آنان به تروریسم، تاکید کرد: اسلام دین صلح و آشتی و مهر و محبت است و با هرگونه افراط گرایی و خشونت طلبی مخالف می باشد ولی با این حال بیشترین تبلیغات منفی علیه مسلمانان انجام می شود.

این سیاستمدار مسلمان گفت: اگر کسی مرتکب جنایتی می شود نباید آن را به حساب اسلام و مسلمانان گذاشت، همان گونه که وقتی یک فرد مسیحی یا یهودی جنایتی را مرتکب می شود، ما هرگز از تروریسم مسیحی یا تروریسم یهودی سخن نمی گوییم.

وی اظهارداشت: مسلمانان انگلیس یکی از فعال ترین جوامع این کشور در کارهای خیریه و انسان دوستانه هستند و علاوه بر حمایت از نیازمندان در جوامع خود، به پیروان سایر مذاهب نیز کمک می کنند.

لرد احمد در پایان تاکید کرد: مسلمانان انگلیس خواهان برخورد صادقانه دولت و رسانه ها هستند و به همین دلیل انتظار دارند اگر مشکلی در میان برخی از جوامع مسلمان وجود دارد، به جای متهم کردن همه مسلمانان به تروریسم و افراط گرایی، بطور مستقیم با خود این جوامع وارد گفت و گو و تعامل شوند تا مشکلات برطرف شود.

ˈفاروق مرادˈ دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا (ام سی بی) نیز با قدردانی از برگزار کنندگان جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) در لندن، گفت: ماه ربیع الاول ماه بسیار مهمی برای همه مسلمانان است چون در این ماه بهترین بنده خدا و پیامبر رحمت متولد شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن می فرماید ما پیامبر اسلام را به عنوان رحمت برای همه عالم مبعوث کردیم.

دبیرکل بزرگترین تشکل اسلامی انگلیس همچنین بر ضرورت پرهیز از تفرقه و تقویت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تاکید کرد.

در بخش پایانی جشن میلاد النبی در لندن از نقش جوانان مسلمان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی تقدیر شد و جوایزی نیز به چند تن از جوانان موفق مسلمان اهداء گردید.

پخش چند فیلم کوتاه درباره مسلمانان و همچنین نماهنگ و سرود از دیگر بخش های این جشن بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: